CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Någon som reparerar Swim and Fun poolrobot, PoolRaptor?  (läst 2271 gånger)

0 medlemmar och 4 gäster tittar på detta ämne.

Utloggad MrLeaf

Någon som reparerar Swim and Fun poolrobot, PoolRaptor?
« skrivet: oktober 10, 2023, 14:54:39:39 »
Jag har en Swim and Fun poolrobot, PoolRaptor, ifrån 2018 som har lagt av med felsignalen "Fel i anslutningen till elätet". Kontrollen på land funkar med all önskvärd tydlighet men roboten står still på botten. En rimlig tolkning är att kabeln, alt. kabelanslutningen i roboten, har slutat fungera. Oavsett så är det inget jag ger mig på själv eftersom det måste vara ordentligt tätt i anslutningen till roboten. Jag har letat med ljus och lykta, och varit i kontakt med några, men hittar ingen som reparerar roboten. Jag har hittat en del som reparerar poolrobotar men inte detta märket. Swim & Funs egen support har ett svenskt nummer och när man pratar med dem så meddelar de bara att de inte har någon support i Sverige. Enligt dem återstår det bara att skicka roboten till Danmark, vilket jag misstänker blir en ganska dyr historia.
Är det någon som känner till någon som tar sig an dessa robotar?

Poolgiganten

Utloggad nyburjare

SV: Någon som reparerar Swim and Fun poolrobot, PoolRaptor?
« Svar #1 skrivet: oktober 12, 2023, 08:05:09:09 »
Är de typen som ligger under 5000 kr och du haft den så pass länge är de nog bäst att köpa en ny

Utloggad MrLeaf

SV: Någon som reparerar Swim and Fun poolrobot, PoolRaptor?
« Svar #2 skrivet: oktober 13, 2023, 12:18:04:04 »
Nej, den kostade ungefär det dubbla och samma modell ligger på drygt det idag.

Utloggad nyburjare

SV: Någon som reparerar Swim and Fun poolrobot, PoolRaptor?
« Svar #3 skrivet: oktober 13, 2023, 13:02:55:55 »
Ok, tyvärr ser ju marknaden ut så på de flesta produkter idag , slit, släng , köp nytt, service och rep är ovanligt och att hitta en "butik" eller installatör som gör detta blir nog svårt , man fokuserar på försäljning .

Hade jag varit du , ta reda på vad frakten till Danmark går på  behöver inte vara så dyrt med DHL, å andra sidan bör du nog få ett kostnadsförslag då man kan debitera flera 1000 kr i timmen , ej lönt ! men ett kostnadsförslag är ju inte heller gratis .

Har du kört den 6 somrar är det 1600 kr/ år , man får nog ta detta som att det är ungefär den kostnad man får räkna med för att driva en poolrobot , att lägga ner flera tusen på frakt o rep , nja inget jag skulle gjort

Utloggad Rickard

  • Rickard Marklund
  • Administrator
  • Dignitär
  • *****
  • Stad/land: Piteå
  • Antal inlägg: 5545
  • Total likes: 481
  • Kön: Man
  • Grundare och ägare av forumet
    • Visa profil
    • Besök gärna vår webshop för energibesparing.
SV: Någon som reparerar Swim and Fun poolrobot, PoolRaptor?
« Svar #4 skrivet: oktober 25, 2023, 08:22:34:34 »
Du hittar ingen youtubevideo som beskriver hur man gör?
I dagens tidevarv brukar det vara enklare än att krångla med att lämna in saker på reparation, det tar längre tid hitta någon som kan/vill göra det, och hittar du någon som kostar det som sagt minst 1000 kr/timme + frakter hit och dit som inte heller är billigt idag.
Driver webshopen www.energibutiken.se

Egen företagare: www.poolforum.se, www.varmepumpsforum.com, www.atvforum.se och www.energioffert.se
Pool från Svenska poolfabriken, 4 X 8 meter, Poolrening med CYA-fria Saniklar – Tempo Sticks.
Värmer med en Nibe 1255-12 kW jordvärmepump + 14.4 m2 Texsun solfångare till ca 32°C.
ORT: Piteå
Vår byggtråd: https://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=7.0

Utloggad meckis

SV: Någon som reparerar Swim and Fun poolrobot, PoolRaptor?
« Svar #5 skrivet: november 17, 2023, 09:48:39:39 »
Hej! Jag är Fd elektronikreparatör o numera konstruktör. brukar ta mig an en del reparationer på fritiden. Har lagat en hel del spabadskretskort på sistone, då det finns ett behov är du intresserad av hjälp så skicka PM så tar vi det vidare där. Jag är rimlig i pris

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag