VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: Poolrobot  (läst 158159 gånger)

0 medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

Utloggad Erica

SV: Poolrobot
« Svar #300 skrivet: juni 22, 2015, 23:38:40:40 »
Som jag nämnt tidigare kör vi utan robot, det känns lite som overkill för en inomhuspool. Men när vi bodde i USA hade vi en, men den liknade inte alls någon av de typer ni diskuterar här. Den var kopplad med en slang till bräddavloppet och drevs av cirkulationsvattnet. Det betydde att den inte hade något filter, skräpet sögs direkt ned i avloppet, och ingen elmatning. Den liknade en bläckfisk ! Den var väl inte alls så avancerad som de robotar som säljs numera, men den fungerade helt ok, med undantag för att den ibland kunde gå och trassla in sig i poolstegen (den poolen vi hade då hade trappa på ena sidan, stege på den andra). Den klättrade runt, även upp på väggarna. Större skräp som t.ex. palmblad rådde den inte på, men det gör väl knappast dagens robotar heller.

Poolgiganten

Utloggad Konrad

SV: Poolrobot
« Svar #301 skrivet: juni 23, 2015, 12:39:30:30 »
Hej
Kan varmt rekommendera Zodiac Vortex 4 eller 3:an, finns även med fjärrstyrning (4:an). Två program antingen endast botten, eller botten + väggar.
Förra året tog åskan min Vortex 3 (låg i och arbetade när blixten slog ned....) så i år uppgraderade jag till 4:an (4-hjulsdriven) men ärligt talat märker jag ingen direkt skillnad möjligen ngt lättare för den att klättra på väggarna (kakel).
Har en pool på ca 14,5 *4.5 meter och den klarar av det utan problem botten rengörs på 1,5 h, botten + väggar 2,5h.
Den enda nackdel som kan finnas är att kabeln emellanåt trasslar till sig. Men det löser man ifall man är noga med att kabeln är "urtvinnad" innan man lägger i maskinen.
Konrad

Utloggad sjabth

SV: Poolrobot
« Svar #302 skrivet: juni 23, 2015, 13:53:52:52 »
Jag har också kikat lite på Vortex 3/4. Sidor som den här avskräcker dock :-/ : http://www.productreview.com.au/p/zodiac-v3-4wd-robotic.html

Kanske har de sämre förutsättningar down under? Eller skickar Zodiac måndagsproduktionen ner dit ;-).
« Senast ändrad: juni 23, 2015, 15:04:46:46 av sjabth »
Lecapool "snart färdig" 3.8x7.8x1.4m med trappa och GT-hylla
Pump: Pentair Intelliflo VS+SVRS
Värmeväxlare: Pahlen Aqua-MEX FE-40 T
Klorinator: Zodiac Tri compact
Belysning: Hayward 300W
Hushållsnära tjänst: Nitro NC-71

Utloggad nyburjare

SV: Poolrobot
« Svar #303 skrivet: juni 23, 2015, 16:08:45:45 »
http://www.folkpool.se/pool-produkter/poolvard-och-kemi/pooldammsugare/smartpool-smartkleen-poolrobot

Köpte denna på rea för 4500 kr, trodde det var en budget variant som inte skulle hålla så länge... men går o går o går, helt perfekt, man skall nog inte köpa för avancerade varianter med mkt som kan gå i sönder

Utloggad Ingvar

SV: Poolrobot
« Svar #304 skrivet: juni 24, 2015, 15:07:59:59 »
Då jag bytte robot för drygt ett år sedan var jag inne på att beställa en Vortex från USA (halva priset mot i Sverige), men bestämde mig sedan för en Dolphin som inte krävde extra transformator. Min uppfattning har annars varit att Zodiac står för hög kvalitet. Min tidigare robot var från Zodiac och fungerade bra under lång tid. För övrigt så tycker jag att en av de viktigaste egenskaperna hos en robot är möjligheten att enkelt kunna fjärrstyra manuellt vid behov (vilket min förra robot inte kunde). Det var då rätt frustrerande att behöva köra en robot i över en timme då man bara störs av skräp som hamnat på ett visst ställe i poolen.
Folkpool Classic 10x4,5m med djupdel byggd 2007. Ca 80m3 vatten. Värmepump HeatForce 222, pooltrappa roman-end, jetstream 2,2kw, saltgenerator Balneo 20, automatiskt poolöverdrag pool-lock.
SPA-bad Warrior XL från Nordic Hot Tubs

Fixkungen

  • Gäst
Fixkungen
SV: Poolrobot
« Svar #305 skrivet: juli 31, 2018, 10:04:11:11 »
Skruvade isär min Polaris 9300 kontroldosa och ser att den går att bygla om till 230v. Har nu gjort det och vips är det en Svensk maskin till USA pris.

Hej, har köpt en Polaris9450 och är nyfiken på hur du byglade om din till 220.
Tacksam för snabbt svar😔

BlajNamn

  • Gäst
BlajNamn
SV: Poolrobot
« Svar #306 skrivet: juli 31, 2018, 10:29:39:39 »
Skruvade isär min Polaris 9300 kontroldosa och ser att den går att bygla om till 230v. Har nu gjort det och vips är det en Svensk maskin till USA pris.

Hej, köpt en polaris 9450 och vill rådfråga hur du byglade om din?
Tack på fh😊
Mvh Henrik / märsta

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan