CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Run Pumps Purge Air meddelande när startar badet?  (läst 96 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad JappOkejJa

Run Pumps Purge Air meddelande när startar badet?
« skrivet: april 19, 2024, 16:23:59:59 »
Varje gång jag har slagit av strömmen och slår på den igen till mitt spabad så är det ett meddelande på skärmen där det står "Run Pumps Purge Air". Vad menas egentligen med detta? Betyder det att jag ska sätta igång Jets osv (Det som gör att det bubblar och håller på i badet?)

Sedan undrar jag även hur man märker om det finns luftfickor i pumpen? Hur märks det om det har bildats luft? Kan man märka det om tex Jets osv inte fungerar?

Poolgiganten

Utloggad Erica

SV: Run Pumps Purge Air meddelande när startar badet?
« Svar #1 skrivet: april 19, 2024, 17:13:14:14 »
Om pumpar av denna typ suger luft så kommer det helt enkelt inget vatten i den krets som berörs. Rena centrifugalpumpar suger inte luft så då blir det inte en massa bubblor heller. Men pumpen kan ta skada om den körs på det sättet någon längre stund. Om det bara är väldigt lite luft så kan pumpningen ibland komma igång och då märker man att det kommer med luftbubblor i utloppsvattnet.

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag