VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: Vad är detta för djur?  (läst 6246 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad pereinar

SV: Vad är detta för djur?
« Svar #10 skrivet: oktober 11, 2017, 13:00:31:31 »
Jag har också gott om sådan här maskar i poolen. Har aldrig haft det förut o då har jag haft poolen sen 1990. Märkligt att de dyker upp just i år. Dammsuger upp 20-30 st var 14:e dag. Fortfarande ingen biolog som kan lösa mysteriet?

Poolgiganten

Utloggad pereinar

SV: Vad är detta för djur?
« Svar #11 skrivet: oktober 11, 2017, 14:35:25:25 »
 Har nu hittat vad denna gynnaren är för slags djur, och svarar därför på min egen fråga.
Det rör sig troligtvis om "Bandkejsarfoting" Ommatoiulus Sabulosus.
Däremot har jag ingen aning om vad den har i min pool att göra, eller varför den uppträder just i år.
Nån annan  som vet?

Utloggad nyburjare

SV: Vad är detta för djur?
« Svar #12 skrivet: oktober 11, 2017, 15:54:28:28 »
Inget märkligt, det går i cykler, gäller i princip alla djur, vissa perioder eller säsonger kan det finnas fler av en viss art , andra tider inga alls.
Funkar så i naturen , beroende av väder,vind, temp, andra förhållanden som mer eller mindre fåglar eller andra djur som äter andra djur.
Varför inte i poolen?, många insekter dras till fukta och jag kan lova dig att en "mask" ser ingen skillnad på en damm o en pool, möjligtvis att den upplever klor som mindre behagligt

Utloggad Erik N

  • IT-Tekniker
  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Stockholm/Tumba
  • Antal inlägg: 2974
  • Total likes: 248
  • Kön: Man
    • Visa profil
SV: Vad är detta för djur?
« Svar #13 skrivet: oktober 12, 2017, 12:26:35:35 »
Den här bilden visar ju hur det ser till skillnad från första bilden. Men att svara på frågorna om varför och så, det kan jag inte.
/Erik
Thermopool 8x4, badmått 3,50x7,55x1,55 - 38,3 m³.
Vattendjup 1,45 till toppen på skimmer.  Värmep. G&J GJPACW1V-20 9,2 kW
Pump Astral Victoria 3-fas 0,6 kw 11 m³/h - Filter Astral Cantabric 500 med 100 kg sand - Klorautomat
2 st Pahlen LED-belysning - LQ Klassik B (www.bumerang.cz) pooltak från Living Quality
Min byggtråd från 2010 - 2012
It's nice to be important, but more important to be nice

Utloggad Erica

SV: Vad är detta för djur?
« Svar #14 skrivet: oktober 12, 2017, 22:22:45:45 »
Ja jag tror att det är ovanligt mycket tusenfotingar i år - jag har inte sett just den sorten som på bilden men flera andra, en del riktigt stora. Men vad som lockar tusenfotingar just i år vet jag inte.... skorea kanske ?

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan