VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan

Omröstning

Har ni nån utedusch i anslutning till poolområdet?

Javisst, men endast soluppvärmt kallvatten från trädgårdsslangen!
21 (35%)
Javisst, men vi har lyxat till det med både varmt och kallt vatten!
10 (16.7%)
Nej, men det skulle vi gärna vilja ha!
19 (31.7%)
Va, vi har ju dusch inne...
4 (6.7%)
Duscha??! Nää, man blir ju ren i poolvattnet...
6 (10%)

Antal personer som röstat: 60

 

Författare Ämne: Utedusch  (läst 23847 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad rsjowa

Utedusch
« skrivet: augusti 11, 2009, 18:45:36:36 »
Tanken dök upp att jag kanske skulle ha en dusch nånstans när jag nu håller på att planera poolplacering odylikt och ska till och gräva lite... så jag tänkte, hur har ni gjort?!
--- Folkpool Classic 4 * 8, roman end trappa, stensarg, mosaik liner quadra blå long protect, jet-stream, extra belysning, VP CompHeat 90, saltgenerator,
Klasik C pooltak. 30 grader maj - okt. ---

Poolgiganten

Utloggad aromata

SV: Utedusch
« Svar #1 skrivet: augusti 12, 2009, 12:12:22:22 »
Vi badar bara när det är varmt och fint i luften så en soluppvärmd dusch är jag på span efter. Ibland funderar jag dock på risken för legionella. I en soluppvärmd dusch borde temperaturen ofta ligga runt +40 C under långe perioder vilket är idealtemperaturen för legionella. Det är nog en bra ide' att tömma och låta den lufttorka inuti några gånger per säsong.

Utloggad JoelKil

  • Expert
  • *****
  • Stad/land: Sthlm
  • Antal inlägg: 245
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • Jobbar som poolmontör
    • Visa profil
SV: Utedusch
« Svar #2 skrivet: augusti 12, 2009, 14:39:35:35 »
Många poolleverantörer rekommenderar ju att man skaffar en utedusch. Poolen är ju gjord för att njutas av, inte tvätta sig i :)

Utloggad rsjowa

SV: Utedusch
« Svar #3 skrivet: augusti 16, 2009, 22:26:58:58 »
Tack för att ni så villigt delar er visdom i denna omröstning!  <sol>

Jag tar självklart efter er och direkt när jag märkte att dom flesta av er faktiskt har en utedusch så åkte jag in till Coop och handlade den very sista duschen på nersatt pris hos dom! ... så nu har jag både utedusch, cyklop och simfötter,... bara dags att påbörja poolbygget snart då....  >rulla<  >rulla<
--- Folkpool Classic 4 * 8, roman end trappa, stensarg, mosaik liner quadra blå long protect, jet-stream, extra belysning, VP CompHeat 90, saltgenerator,
Klasik C pooltak. 30 grader maj - okt. ---

Utloggad Nimajneb

  • F.d. Poolaktivist, numera enbart poolbadare :)
  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Blekinge
  • Antal inlägg: 728
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
    • Visa profil
SV: Utedusch
« Svar #4 skrivet: augusti 17, 2009, 01:02:20:20 »
den som står bakom var ju snygg... kollade du priset på den?

Utloggad rsjowa

SV: Utedusch
« Svar #5 skrivet: augusti 17, 2009, 22:15:50:50 »
den som står bakom var ju snygg... kollade du priset på den?

Humm, jovisst kollade jag på den, både funktion och pris, men då den saknade solvärmebehållare så valde jag visst att inte att spara prisinformationen i långtidsminnet...  <hmm> ::)

Kommer vid närmare eftertanke ihåg att den var lite billigare än mina 1495:-, typ ... 1300 svenska riksdaler eller så.  :)  :angel: ... men den var fin.
--- Folkpool Classic 4 * 8, roman end trappa, stensarg, mosaik liner quadra blå long protect, jet-stream, extra belysning, VP CompHeat 90, saltgenerator,
Klasik C pooltak. 30 grader maj - okt. ---

Utloggad Daphne

SV: Utedusch
« Svar #6 skrivet: augusti 18, 2009, 09:22:22:22 »
Attans! Du köpte den sista! Kände igen "skyltningen" från "mitt" Coop-varuhus och visst var det slut på dem nu när jag kollade. Nästa år ska jag vara mer alert och inte vänta på utförsäljning på utförsäljningen.

Yvonne
Poolstores Flexipool 4x8 m Roman-end trappa, Carraraliner, Zodiac Tri Mid Saltklorinator, Fairland VP samt ett Klasik No Line Tak!

Utloggad matz

SV: Utedusch
« Svar #7 skrivet: augusti 18, 2009, 10:12:22:22 »
..den bakom har ingen blandare..vattnet blir faktiskt stundtals för varmt om man inte har blandare
Folkpool classic 4x8 med romersk trappa,pooltak utan skenor och saltgenerator

Utloggad dacke

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Ale, Västergötland
  • Antal inlägg: 454
  • Total likes: 1
  • Kön: Man
    • Visa profil
SV: Utedusch
« Svar #8 skrivet: augusti 18, 2009, 23:15:22:22 »
Hej Daphne!

Jag köpte min dusch på den lokala VVS-butiken (Comfortbutiken) till samma pris. Har du ingen sådan i närheten?

Dacke.
Poolstores Flexipool 3,5*7m med Roman-endtrappa och Carraraliner, Compu-chlor II saltklorinator, Maxitemp 51 poolvärmepump och Dolphin Superkleen poolrobot.

Utloggad Zenon

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Sverige
  • Antal inlägg: 686
  • Total likes: 22
  • Kön: Man
  • Pool / Bubbelpool
    • Visa profil
SV: Utedusch
« Svar #9 skrivet: augusti 07, 2017, 11:31:04:04 »
Jag tänkte att jag skulle skaffat en iår, men blev aldrig av, nästa år blir det. Produkttips?
Intex rörpool 549cm*132cm = 25kubik, Bubbelpool nersänkt i soldäck.
Bergvärme som uppvärmning, 100kw värmeväxlare
Projektråd pool: http://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=11513.msg86633#msg86633
Projekttråd bubbelpool: http://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=11565.0

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan