VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Importera Pool Liner  (läst 8713 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad kave

Importera Pool Liner
« skrivet: april 22, 2011, 19:58:05:05 »
Vår Pool liner gick sönder i vintras. Det gjorde att poolstegen  kröktes och lampan spräcktes.

Jag är nu på jakt efter ny liner, 8x4. Priserna verkar ju vara betydligt lägre i England än i sverige. Någon som importerat?

Poolgiganten

Utloggad Erica

SV: Importera Pool Liner
« Svar #1 skrivet: april 23, 2011, 01:26:16:16 »
Hur har du tänkt att importera den ? Åka till England och hämta hem eller få den sänd hit ?  England brukar ju generellt vara helt ok att göra affärer med, men n'r du räknar fram priset så får du ju räkna med att det kommer till frakt, dels att det blir lite knepigt med moms. Har du firma tas ingen moms ut i England, i gengäld får du betala svensk moms när den kommer hit. Är du ren privatperson får du normalt betala moms i England men bör slippa att göra det här. Det är ju annars inga större problem att importera saker från andra EU-länder.

Utloggad Nimajneb

  • F.d. Poolaktivist, numera enbart poolbadare :)
  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Blekinge
  • Antal inlägg: 728
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
    • Visa profil
SV: Importera Pool Liner
« Svar #2 skrivet: april 23, 2011, 02:12:36:36 »
Att föra in varor från ett annat eu land är aldrig något problem. Moms betalas som privatperson enbart i försäljningslandet, i vissa fall kan en svensk momssats tas ut men då gäller det bara företag med en stor försäljning till Sverige, typ amazon.UK.

Att importera däremot medför att du skall betala moms och ev tull, därför råder jag dig till att hålla dig innanför eu.

Kolla ebay i Europa då tex Tyskland o benelux kan ha billiga liners.


Utloggad kave

SV: Importera Pool Liner
« Svar #3 skrivet: april 23, 2011, 11:11:46:46 »
Jag formulerade mig alltså felaktigt.

Frågan torde egentligen vara om någon har tips på var man ska ta hem linern ifrån, tips på butik etc. Liknande poolrobot tråden.

Utloggad Nimajneb

  • F.d. Poolaktivist, numera enbart poolbadare :)
  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Blekinge
  • Antal inlägg: 728
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
    • Visa profil
SV: Importera Pool Liner
« Svar #4 skrivet: april 23, 2011, 15:49:01:01 »
Jag formulerade mig alltså felaktigt.

Frågan torde egentligen vara om någon har tips på var man ska ta hem linern ifrån, tips på butik etc. Liknande poolrobot tråden.


Någon får äl vara först, jag var försökskanin för nitron så du kanske kan vara det för liner? <sol>

Utloggad Ulrob

SV: Importera Pool Liner
« Svar #5 skrivet: april 29, 2011, 21:02:07:07 »
Ska också till att byta liner och är sugen på att importera, har du hittat några bra affärer, länkar?

//Robert

Utloggad ricott

SV: Importera Pool Liner
« Svar #6 skrivet: augusti 23, 2011, 15:26:50:50 »
Jag har handlar sandfilter och kopplingar här; http://zwembad.eu
Halva priset på ett Hayward filter jmf folkpool trots frakt.

De ser även ut att ha liners.

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag