VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: Solvärmematta till liten Bestway (6,5 kubik). Värt det? Märke?  (läst 983 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Joa

I färd med med att ställa upp en lite "plaskdamm" och funderar om det är värt att köpa en solvärmematta?
Poolen är ju liten tänker jag...
Soliga dagar har mattan isåfall sol mellan 10-17-ish.

Biltema har ju Bestways för 599. Kanske finns billigare/bättre?

https://www.biltema.se/fritid/pool/pooltillbehor/solvarmare-till-pool-2000043921

Poolgiganten

Utloggad butthead

SV: Solvärmematta till liten Bestway (6,5 kubik). Värt det? Märke?
« Svar #1 skrivet: juni 26, 2020, 20:39:23:23 »
Kan nog funka om poolen är mindre. Jag har en 6m2 värmare från VidaXL som är superbra. Lämnade pumpen avstängd idag en timme och det kom då brännhett vatten in i poolen från denna. Soltäcke flytande på poolen gör också skillnad.
5,5x3,7m oval ovanjordspool "Westminster". 1.2m baddjup. 9m2 solfångare med ventil från Aliexpress och egengjord styrning. Gullberg & Jansson 5 kW. Optima sandfilter med 0,33hk pump. Solfilm.

Utloggad henrik79

SV: Solvärmematta till liten Bestway (6,5 kubik). Värt det? Märke?
« Svar #2 skrivet: juni 30, 2020, 08:49:08:08 »
Kan nog funka om poolen är mindre. Jag har en 6m2 värmare från VidaXL som är superbra. Lämnade pumpen avstängd idag en timme och det kom då brännhett vatten in i poolen från denna. Soltäcke flytande på poolen gör också skillnad.

Låter intressant för att spara på värmepumpen. Hur är denna inkopplad? Har inte hittat något vettigt paket som man kan koppla in på sin befintliga anläggning.

Har tänkt annars en billig separat vattenpump som man kör på timer jun-aug, då är en eventuell kyleffekt minimal. Funkar att gömma när man ha ovanmarkspool som vi har men svårare kanske med en "riktig" nedgrävd pool, då vill man nog ha dyrare och mer integrerade grejor.
/H

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan