CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Kan man fästa trallvirke direkt på pooltrappan?!  (läst 2825 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad andreasi

Kan man fästa trallvirke direkt på pooltrappan?!
« skrivet: juli 13, 2012, 21:02:54:54 »
Hej! Är det någon som vet om det är ok att skruva fast trallvirke direkt i pooltrappan? Jag har pool med roman end -trappa och bygger utan sarg runt poolen. Jag lägger alltså trall ända fram till poolkanten.

Fråga: "Får" man skruva direkt i pooltrappan?

Eftersom träsarg fästs på detta sätt så måste väl trallvirke vara ok också? (Från Folkpools monteringsanvisning för pooltrappa: "Sarg för trappa Furusarg passas in, kapas och skruvas sedan fast med sargskruv FXTB 5x80....Sargen ska förborras med 6 mm borr och trappan förborras med 4 mm hål..."

Poolgiganten

Utloggad jkrassman

SV: Kan man fästa trallvirke direkt på pooltrappan?!
« Svar #1 skrivet: juli 14, 2012, 00:04:42:42 »
Jag skulle absolut inte skruva något i poolen. Trä & Plast har olika egenskaper och rör sig olika. Lägg hellre en ram direkt utanför trappan där du skruvar trallen så att den inte sitter fast i poolen och rörelsemånen kan löpa fritt.

J

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag