VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: By Lama of Sweden  (läst 14404 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Piran

  • Nybörjare
  • *
  • Stad/land: Borås
  • Antal inlägg: 2
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • "Spaletare"
    • Visa profil
SV: By Lama of Sweden
« Svar #10 skrivet: april 08, 2019, 09:13:35:35 »
Har haft poolen ca 8 månader nu. Allt har fungerat bra förutom mina egna lösningar med lock och värme. Men med en ny lösning på locket tror jag allt blir kanon!
 
1 års planering, nu är det dags!

Poolgiganten

Honken 13

  • Gäst
Honken 13
SV: By Lama of Sweden
« Svar #11 skrivet: juli 13, 2019, 08:09:59:59 »
 <love>
Vi är också intresserade av att få information om hur By Lamas rostfria spabad är.

Tack på förhand!

Hej,
Har dålig erfarenhet av by lama. Kan skriva en lång roman men sammanfattar grovt.
Beställde rostfritt kar juni-18 med leveransdatum oktober. Karet kom först april-19 och då saknas bottenplugg och lock. Har fortfarande inte fått det så kan tyvärr inte kommentera hur badet funkar. Idag är det 13 juni.
Kommunikationen har varit bedrövlig med tråkig mailväxling. Leverantören tar inte förseningen på allvar utan rycker lite på axlarna.
Hälsningar
Honken

Mariagäst

  • Gäst
Mariagäst
SV: By Lama of Sweden
« Svar #12 skrivet: augusti 14, 2019, 08:49:29:29 »
Köp inte! Kan inte uttala mig om kvaliteten men har väntat på ett bad i 18 veckor nu som var lovat 6-8 veckors leveranstid. Får inget svar eller ursäkt. Vet inte om vi någonsin kommer se badet. Nu blir det polisanmälan för bedrägeri, kortreklammation för att få tillbaka pengarna och anmälan till ARN för att antingen få badet levererat eller få skadestånd för ett täckningsköp hos annan leverantör (vedpool blir betydligt dyrare för samma storlek). Var ju tvungen att förbereda platsen för badet innan leverans så står nu med stort hål i trädgården och massa trall och annat material.
Uppmanar er som beställt men inte fått eller fått felaktiga varor att anmäla till ARN och skriva recensioner överallt ni kan. Trots nogrannt letande kunde vi inte hitta info någonstans och ARN har inga anmärkningar på dem och det är ju trist att situationen kunde undvikits om man bara vetat att många andra var i samma situation.

Inloggad Rickard

  • Rickard Marklund
  • Administrator
  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Piteå
  • Antal inlägg: 5541
  • Total likes: 480
  • Kön: Man
  • Grundare och ägare av forumet
    • Visa profil
    • Besök gärna vår webshop för energibesparing.
SV: By Lama of Sweden
« Svar #13 skrivet: augusti 14, 2019, 09:04:50:50 »
Rekommenderar alla som funderar på att köpa att ringa kronofogden och fråga om det finns skulder.
Har ni organisationsnummer så skall det vara en gratis upplysning man kan få över telefon.
Finns pågående ärenden där så skall man i vart fall inte betala i förskott.
Driver webshopen www.energibutiken.se

Egen företagare: www.poolforum.se, www.varmepumpsforum.com, www.atvforum.se och www.energioffert.se
Pool från Svenska poolfabriken, 4 X 8 meter, Poolrening med CYA-fria Saniklar – Tempo Sticks.
Värmer med en Nibe 1255-12 kW jordvärmepump + 14.4 m2 Texsun solfångare till ca 32°C.
ORT: Piteå
Vår byggtråd: https://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=7.0

Johan D

  • Gäst
Johan D
SV: By Lama of Sweden
« Svar #14 skrivet: oktober 14, 2019, 22:10:28:28 »
Jag har köpt ett bad från By Lama. Produkten är helt ok, och jag tycker den är en av de vackraste och stilfullaste på marknaden. Men jag varnar er verkligen att beställa något från dem. En minst sagt otrevlig upplevelse och kundfokus är minimalt. Leveranstiden har varit patetisk men företaget ber inte ens om ursäkt och har ingen förståelse för de misstag som begås. Om ni absolut vill köpa något från dem kan jag hjälpa till med en check-lista över delar som måste bevakas noga i samband med köpet då företaget tar noll ansvar. Jag förstår definitivt vad ovanstående kritiker menar. Han är en skojare.

albin

  • Gäst
albin
SV: By Lama of Sweden
« Svar #15 skrivet: oktober 23, 2019, 08:36:17:17 »
Jag har köpt ett bad från By Lama. Produkten är helt ok, och jag tycker den är en av de vackraste och stilfullaste på marknaden. Men jag varnar er verkligen att beställa något från dem. En minst sagt otrevlig upplevelse och kundfokus är minimalt. Leveranstiden har varit patetisk men företaget ber inte ens om ursäkt och har ingen förståelse för de misstag som begås. Om ni absolut vill köpa något från dem kan jag hjälpa till med en check-lista över delar som måste bevakas noga i samband med köpet då företaget tar noll ansvar. Jag förstår definitivt vad ovanstående kritiker menar. Han är en skojare.


Hej Johan,
jag är väldigt intresserad av din input samt checklista över delar som måste bevakas. kan du maila mig på johanbollar@hotmail.com
mvh
Albin

Mariagäst

  • Gäst
Mariagäst
SV: By Lama of Sweden
« Svar #16 skrivet: oktober 28, 2019, 21:04:20:20 »
Köp inte! Kan inte uttala mig om kvaliteten men har väntat på ett bad i 18 veckor nu som var lovat 6-8 veckors leveranstid. Får inget svar eller ursäkt. Vet inte om vi någonsin kommer se badet. Nu blir det polisanmälan för bedrägeri, kortreklammation för att få tillbaka pengarna och anmälan till ARN för att antingen få badet levererat eller få skadestånd för ett täckningsköp hos annan leverantör (vedpool blir betydligt dyrare för samma storlek). Var ju tvungen att förbereda platsen för badet innan leverans så står nu med stort hål i trädgården och massa trall och annat material.
Uppmanar er som beställt men inte fått eller fått felaktiga varor att anmäla till ARN och skriva recensioner överallt ni kan. Trots nogrannt letande kunde vi inte hitta info någonstans och ARN har inga anmärkningar på dem och det är ju trist att situationen kunde undvikits om man bara vetat att många andra var i samma situation.

Har fått badet nu, efter ett halvår. Dock ingen ursäkt för förseningen. Det ser faktiskt bra ut men det rostfria locket vi köpte till är ett hemmabygge som vi var tvungna att isolera om annars var där springor som släppte ut massor av värme.
Håller med tidigare inlägg om att ingen annan erbjuder så snygga bad men det väger tyvärr inte upp för det halvår av kaos och förtvivlan då vi trodde vi blivit blåsta, och det arroganta och dåliga bemötande från denna person och hans fru som är "företaget". De betedde sig som att vi var idioterna som inte förstod att cirka 8 veckors leveranstid kunde innebära i stort vad som helst. De återkom aldrig själva med en status och varje gång vi frågade fick vi typ som svar "snart" vilket slutade med ett halvår! Förstörde sommarens bad och projektet som skulle göras på tidig sommar blev istället i kyla och regn på hösten. Hade aldrig rekommenderat någon att köpa härifrån. Som tur är var vi lite oroliga redan från början (men kunde aldrig föreställa oss att det var så illa) så vi beställde all elektronik och annat lokalt och det är jag idag så tacksam för. Då har vi garantier och support på hemmaplan och slipper ha mer med LAMA att göra. Karet är ju trots allt bara en balja och som tur är håller den tätt :-)
Skulle jag köpt idag skulle jag vänt mig till vedpool som verkar va större och stabilare men har dock ingen erfarenhet av det mer än en bekant som köpt.

Mariagäst

  • Gäst
Mariagäst
SV: By Lama of Sweden
« Svar #17 skrivet: april 23, 2020, 14:12:03:03 »
Har fått badet nu, efter ett halvår. Dock ingen ursäkt för förseningen. Det ser faktiskt bra ut men det rostfria locket vi köpte till är ett hemmabygge som vi var tvungna att isolera om annars var där springor som släppte ut massor av värme.
Håller med tidigare inlägg om att ingen annan erbjuder så snygga bad men det väger tyvärr inte upp för det halvår av kaos och förtvivlan då vi trodde vi blivit blåsta, och det arroganta och dåliga bemötande från denna person och hans fru som är "företaget". De betedde sig som att vi var idioterna som inte förstod att cirka 8 veckors leveranstid kunde innebära i stort vad som helst. De återkom aldrig själva med en status och varje gång vi frågade fick vi typ som svar "snart" vilket slutade med ett halvår! Förstörde sommarens bad och projektet som skulle göras på tidig sommar blev istället i kyla och regn på hösten. Hade aldrig rekommenderat någon att köpa härifrån. Som tur är var vi lite oroliga redan från början (men kunde aldrig föreställa oss att det var så illa) så vi beställde all elektronik och annat lokalt och det är jag idag så tacksam för. Då har vi garantier och support på hemmaplan och slipper ha mer med LAMA att göra. Karet är ju trots allt bara en balja och som tur är håller den tätt :-)
Skulle jag köpt idag skulle jag vänt mig till vedpool som verkar va större och stabilare men har dock ingen erfarenhet av det mer än en bekant som köpt.


UPPDATERING
Har nu haft badet i 6 mån och vi har stora problem med rost och emaljen på strömbrytaren har släppt. Och inte särskillt överraskande går företaget inte att få tag på, inga svar alls trots påtryckningar.

Poolmästaren2

  • Gäst
Poolmästaren2
SV: By Lama of Sweden
« Svar #18 skrivet: juli 05, 2020, 10:09:38:38 »
Vi var tvungna att själva lyfta upp vårat kar igen för att det läckte. Leverantören tog inget som helst ansvar för detta. Jag kan inte i min vildaste fantasi förstå hur folk kan fortsätta köpa dessa bad efter recensioner från oss användare? Det enda som är bra på vårt kar är svetsningen och bockningen av plåten. Men den gör han inte själv.

Jag varnade er, ni som såg det men inte brydde er, skyll er själva...

Utloggad callemo

SV: By Lama of Sweden
« Svar #19 skrivet: juli 14, 2022, 11:49:12:12 »
Hej,

Jag är ny här på forumet.

Jag har ett bad från Bylama men enbart karet. Fick inte grejer skickade, som pumpar och osv. Jag tänkte köpa det lokalt. Men blir lite nervös när jag läser här minst sagt.
Är det någon som har kvar sitt kar och är nöjd efter att löst pumpar och lock osv själv?

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan