CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Nu är poolen beställd  (läst 10119 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad gumssan

  • Expert
  • *****
  • Antal inlägg: 244
  • Total likes: 0
  • Poolkungen åttan 7,7*5, 1,5m djup med carraraliner
    • Visa profil
SV: Nu är poolen beställd
« Svar #20 skrivet: april 19, 2007, 10:57:06:06 »
Hejsan igen :)

Det är ju just det, hur mkt bättre är det med isolering, det vet man ju inte :-\ jag får fundera lite hur vi ska göra, men frågan är om det gör så mkt?

Någon som vet???
Poolkungen åttan 7,7*5, 1,5m djup med carraraliner. Vp one pac II.
http://www.familjeliv.se/hem/gumssan/galleri.php

Poolgiganten

Utloggad Robban

SV: Nu är poolen beställd
« Svar #21 skrivet: april 19, 2007, 11:02:31:31 »
Hej igen..
Köpte ju våran pool av solopool för tre år sedan och vå förhandlade till oss en hel del.
Vi har bara isolering under och fick samma svar som du när jag frågade om isolering runt poolen.
Ärligt kommer jag inte ihåg prislappen så här på stubinen men kan ju återkomma när jag tittat på fakturor. Och i morgon så kopplas förhoppningsvis min bergvärme till poolen så jga kan få jämnare temperatur, men vi låg förra året i snitt mellan 26-30 grader och badade från April till Oktober.

Sol&pool's Åtta-formade pool 770x500x150 med solfångare & bergvärme.

Utloggad Fia

SV: Nu är poolen beställd
« Svar #22 skrivet: april 19, 2007, 19:09:52:52 »
Hej igen gumssan. :)
Ett tips jag verkligen vill ge, kanske lite i senaste laget ::), är att kanske betala mellanskillnaden till Rojal poolöverdrag i skenor.
Mycket enklare att sköta för en person och man blir tyvärr väldigt bekväm med tiden o då är stropparna inte roliga att hålla på med  >ohno>. Om du köper det så måste du skippa poolsargen o låta trädäcket gå in någon cm över poolen. Kolla på RLA´s poolbygge, han har gjort så.
Det finns en pool för alla trädgårdar och plånböcker, det gäller bara att hitta rätt.

Utloggad gumssan

  • Expert
  • *****
  • Antal inlägg: 244
  • Total likes: 0
  • Poolkungen åttan 7,7*5, 1,5m djup med carraraliner
    • Visa profil
SV: Nu är poolen beställd
« Svar #23 skrivet: april 19, 2007, 19:12:18:18 »
Vi kan inte ha en poolsarg så vi har inte beställt det, och sedan kommer inte vi kunna använda en skena som det ser ut idag, men kanske vi får lägga om det hela. Kommer att ha 10 cm utanför på ena sidan med en träsarg där det är upphöjt 33cm det är det som det skiljer på marken och trädäcket, så några skenor vet jag inte hur vi skulle kunna lösa <dontkn>
« Senast ändrad: april 19, 2007, 19:17:27:27 av gumssan »
Poolkungen åttan 7,7*5, 1,5m djup med carraraliner. Vp one pac II.
http://www.familjeliv.se/hem/gumssan/galleri.php

Utloggad Fia

SV: Nu är poolen beställd
« Svar #24 skrivet: april 19, 2007, 19:27:10:10 »
Menar du att trädäcket o pool kommer att sticka upp 33 cm från backen på ena långsidan o att från det kanten fram till pool är det 10 cm kvar, har jag fattat rätt? <hmm>
Det finns en pool för alla trädgårdar och plånböcker, det gäller bara att hitta rätt.

Utloggad gumssan

  • Expert
  • *****
  • Antal inlägg: 244
  • Total likes: 0
  • Poolkungen åttan 7,7*5, 1,5m djup med carraraliner
    • Visa profil
SV: Nu är poolen beställd
« Svar #25 skrivet: april 19, 2007, 19:29:49:49 »
Knepigt skrivit av mig
Men längs ena kanten av poolen kommer det vara trädäck som ligger ivåg med poolen, den andra sidan där inte trädäcket kommer vara så finns ingen mera plats i trädgården så en träsarg 10 cm bred och ner till marken som är 33 cm, sargen kommer att följa poolens form.

Hoppas att jag gav dig en bättre förklaring
Poolkungen åttan 7,7*5, 1,5m djup med carraraliner. Vp one pac II.
http://www.familjeliv.se/hem/gumssan/galleri.php

Utloggad Fia

SV: Nu är poolen beställd
« Svar #26 skrivet: april 19, 2007, 19:36:53:53 »
OK, nu är jag med! O0
Följer det poolens form så går det ju inte.
Det finns en pool för alla trädgårdar och plånböcker, det gäller bara att hitta rätt.

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag