VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Nordpool Sarek  (läst 54071 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Wristel

SV: Nordpool Sarek
« Svar #50 skrivet: augusti 24, 2016, 19:41:41:41 »
nope... men idag har jag skickat samma mail till ALLA mailadresser på hemsidan så får vi se om nån ser det....

får fortfarande upp LF varje dag, moorgon och kväll och displayen visar 28-30grader fast termonetern visar 36-37!

Poolgiganten

Utloggad nijo2

SV: Nordpool Sarek
« Svar #51 skrivet: augusti 24, 2016, 22:09:24:24 »
nope... men idag har jag skickat samma mail till ALLA mailadresser på hemsidan så får vi se om nån ser det....

får fortfarande upp LF varje dag, moorgon och kväll och displayen visar 28-30grader fast termonetern visar 36-37!
Testa denna kundsupport@svenskabadrumsinredningar.se
Här brukar en kille som heter Roger svara snabbt. Jobbar som tekniker.

Utloggad nijo2

SV: Nordpool Sarek
« Svar #52 skrivet: augusti 27, 2016, 09:08:25:25 »
Tips  >rulla<Fick i veckan hem två filter som jag beställt från England (via ebay) pris ca. 550:- inkl. frakt.
Samma filter hos t.ex. kuben.se kostar 790:-.

Utloggad Wristel

SV: Nordpool Sarek
« Svar #53 skrivet: augusti 31, 2016, 22:00:05:05 »
Roger hörde ÄNTLIGEN av sej... Ringde imorse och kom överens att jag skulle ringa när jag kom hem efter jobbet...

Ringde när jag kom hem men då kunde han inte prata och skulle återkomma när han satt i bilen hem.. kl är nu 22 och jag ska upp 04.30 imorgon och i gen har ringt!!!

Han pratade om att den antagligen var felinställd och tror att den har en separat cirkulationspump... Nån som vet hur man ställer om styrsystemet?!?

Grand03

  • Gäst
Grand03
SV: Nordpool Sarek
« Svar #54 skrivet: september 03, 2016, 09:50:46:46 »
Är supernöjd med spat!

MEN har inte fått till spakemin. Vattnet är mjölkigt även fast jag har i mycket klor efter varje bad. Hur många liter vatten rymmer egentligen Sarek? Står olika info överallt. Ph värdet är bra. Har tagit slut på drygt halva burken klorgranulat på 1 månad, känns mycket? Trodde faktiskt det skulle vara lite lättare men det kanske bara är i början :/

Utloggad Engans

SV: Nordpool Sarek
« Svar #55 skrivet: september 03, 2016, 10:02:18:18 »
kanske haft i för mycket klor så cyanursyran gör att kloret ej fungerar.
se till att dosera rätt inte för mycket.
mät värdet så klor halten är bra. men ni bör nog göra vatten byte och börja om.
och köp klor tabletter om 20g använd en flytande klor dispenser så släpps lagom mängd klor ut i vattnet.
 scuba2 mätare är en bra mätare för klor ph alka cyan

Grand03

  • Gäst
Grand03
SV: Nordpool Sarek
« Svar #56 skrivet: september 03, 2016, 13:11:15:15 »
kanske haft i för mycket klor så cyanursyran gör att kloret ej fungerar.
se till att dosera rätt inte för mycket.
mät värdet så klor halten är bra. men ni bör nog göra vatten byte och börja om.
och köp klor tabletter om 20g använd en flytande klor dispenser så släpps lagom mängd klor ut i vattnet.
 scuba2 mätare är en bra mätare för klor ph alka cyan
Tack för tipset!
Har nu beställt en Scuba 2 tester för 1195 kr.

Grand03

  • Gäst
Grand03
SV: Nordpool Sarek
« Svar #57 skrivet: september 10, 2016, 20:09:12:12 »
kanske haft i för mycket klor så cyanursyran gör att kloret ej fungerar.
se till att dosera rätt inte för mycket.
mät värdet så klor halten är bra. men ni bör nog göra vatten byte och börja om.
och köp klor tabletter om 20g använd en flytande klor dispenser så släpps lagom mängd klor ut i vattnet.
 scuba2 mätare är en bra mätare för klor ph alka cyan
Du hade så rätt. Alldeles för höga cyanvärden. Har nu tömt och fyllt badet igen. Blir till att vara mer försiktig med kloret framöver. Vet inte om jag hajjat det men ska klorvördet alltid ligga mellan 0,5-1 mg/l eller är det bara när man badat som man har i klor?

Sen en fråga till dig Nijo2: Ska cirkulationspumpen gå hela tiden?

Utloggad nijo2

SV: Nordpool Sarek
« Svar #58 skrivet: september 10, 2016, 20:58:40:40 »
Sen en fråga till dig Nijo2: Ska cirkulationspumpen gå hela tiden?
[/quote]
Ja, den skall gå 24h om inte omgivande miljö är för varmt. Misstänker att det är i själva kabinetet man menar då. Hursomhelst så under sommarhalvåret så går inte cirken hela tiden utan stannar i 30min och sen kör den igång igen ett par minuter om det fortf. är för varmt så stannar den i ytterligare 30min.
Obs! När dom båda filtercyklerna infaller så går den oavsett hur varmt det är.
Under vinterhalvåret går cirken hela tiden.

Utloggad Wristel

SV: Nordpool Sarek
« Svar #59 skrivet: september 12, 2016, 18:06:48:48 »
kan meddela att nu funkar allt som det ska!!

det var switch 9 i styrsystemet som stod i fel läge så den trodde att det satt en separat pump i det....


tänkte lägga i doseringsflotören  från Delphin Spa jag fick med,  men frågan e hur mycket öppen den ska vara?!?!

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag