VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: Era erfarenheter av lågprismodeller från outl1.se  (läst 3569 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Henrik_D81

  • Gäst
Henrik_D81
Era erfarenheter av lågprismodeller från outl1.se
« skrivet: december 31, 2020, 09:56:22:22 »
Vi har börjat fundera på ett sparad, 2 st vuxna samt två barn som inte lär använda det på flera år. Känner därför att vi inte behöver ett speciellt stort.

Har noterat att prisbilden skiljer sig åt en hel del beroende på vart man letar. Det verkar framförallt vara outl1.se som annonserar sina "prisvärda sparad med kvalitet för nordiskt klimat" som jag är lite fundersam över. De har ett par modeller för under 30k i dagsläget, exempelvis Foibe Balboa VL260.
En sån modell har de egenskaper jag eftersöker.

Men jag blir lite tveksam över om det är lite för bra för att vara sant mht priset och det faktum att bolaget verkar få en blandad kompott av omdömen från tidigare kunder. Dessa omdömen verkar dock gälla alla deras produkter.

Finns det några här som har köpt dessa spabad? Era erfarenheter av dessa? Stämmer informationen som lämnas om denna modell? Det skrivs ju att det är kvalitetskomponenter?

Lite tacksam för råd då detta är ett helt nytt område för min del.


Poolgiganten

Utloggad hejbah

SV: Era erfarenheter av lågprismodeller från outl1.se
« Svar #1 skrivet: december 31, 2020, 16:58:16:16 »
Hej

Jag har inget spabad från out1.se.
Men först måste du ställa dig frågan vad har jag för behov?
Det badet du nämner har ganska dålig värmare ingen luftmunstycken.
så det kan vara bra att se badet live och provsitta, kolla vad den drar i ström, hur mycket de låter när de är igång mm.

Mvh Anders

Utloggad Rickard

  • Rickard Marklund
  • Administrator
  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Piteå
  • Antal inlägg: 5541
  • Total likes: 480
  • Kön: Man
  • Grundare och ägare av forumet
    • Visa profil
    • Besök gärna vår webshop för energibesparing.
SV: Era erfarenheter av lågprismodeller från outl1.se
« Svar #2 skrivet: december 31, 2020, 23:33:23:23 »
Du skall nog veta exakt vad du vill ha innan du köper av dem.
Säger inte att det är fel, men de är bra på att köpa billigt, sälja dyrt - och få det att framstå som kvalitetsprodukter.
De återförsäljare som säljer kvalitetsprodukter kanske inte delar deras mening om vad som är kvalitet och anpassat för norden.  <dontkn>

Sen kan man ju alltid fråga sig hur mycket man kan betala extra för "bra kvalitet".
Personligen är jag typen som gärna köper billigt och hoppas att det skall vara bra, och OM det inte är det så vet jag att jag fixar det mesta.
Driver webshopen www.energibutiken.se

Egen företagare: www.poolforum.se, www.varmepumpsforum.com, www.atvforum.se och www.energioffert.se
Pool från Svenska poolfabriken, 4 X 8 meter, Poolrening med CYA-fria Saniklar – Tempo Sticks.
Värmer med en Nibe 1255-12 kW jordvärmepump + 14.4 m2 Texsun solfångare till ca 32°C.
ORT: Piteå
Vår byggtråd: https://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=7.0

Utloggad van the man

  • Kan en del
  • **
  • Stad/land: Kungälv
  • Antal inlägg: 17
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • Utomhus 4x8 Inomhus 3.5x9 o spa 2.2x2.2 BADNÖRD
    • Visa profil
    • dekorsten.se
SV: Era erfarenheter av lågprismodeller från outl1.se
« Svar #3 skrivet: mars 15, 2021, 07:36:56:56 »
Vet inte om det är för sent för dig men vi köpte ett och det har funkat bra, enkel layout men balboa värmare

Utloggad Rickard

  • Rickard Marklund
  • Administrator
  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Piteå
  • Antal inlägg: 5541
  • Total likes: 480
  • Kön: Man
  • Grundare och ägare av forumet
    • Visa profil
    • Besök gärna vår webshop för energibesparing.
SV: Era erfarenheter av lågprismodeller från outl1.se
« Svar #4 skrivet: mars 19, 2021, 23:39:59:59 »
Frågan är ju egentligen om det fungerar om 7 år eller mer. (min erfarenhet när det gäller kinaprylar)
Uppdatera oss gärna.  O0
Driver webshopen www.energibutiken.se

Egen företagare: www.poolforum.se, www.varmepumpsforum.com, www.atvforum.se och www.energioffert.se
Pool från Svenska poolfabriken, 4 X 8 meter, Poolrening med CYA-fria Saniklar – Tempo Sticks.
Värmer med en Nibe 1255-12 kW jordvärmepump + 14.4 m2 Texsun solfångare till ca 32°C.
ORT: Piteå
Vår byggtråd: https://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=7.0

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan