Klicka för pris Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Snart är sommaren här  (läst 11520 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad awasen

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Ekerö, Stockholm
  • Antal inlägg: 987
  • Total likes: 5
  • Kön: Man
  • Bara resten kvar nu då...
    • Visa profil
SV: Snart är sommaren här
« Svar #10 skrivet: mars 22, 2011, 15:32:42:42 »
Så här hade jag det idag <sol>


Jag tycker verkligen såna där inlägg ska förbjudas när andra har en 35 kubikmeter stor isbit ännu...  :-\ *avis* *hrummpf*

//Anders
AQVIS Kidney 20, Dallas Excellence pooltak, bergvärme med Pahlens HiTemp 75kw, saltklorinator

Poolgiganten

Utloggad storbadarn

SV: Snart är sommaren här
« Svar #11 skrivet: mars 22, 2011, 20:39:40:40 »
Tänk om du hade en liten vedkamin som kunde få fart på upptiningen  :D
Storbadare som gärna badar med kläderna på.
Fler med denna hobby?

Utloggad Octavia

SV: Snart är sommaren här
« Svar #12 skrivet: mars 24, 2011, 12:41:01:01 »
Nu stoppar jag i vattenslangen för uppfyllnad efter vintern!!!! Istäcket var inte mer än ett par cm och som är borta nu och eftersom jag har tak nu så KÖR VI!!!!

Utloggad Erica

SV: Snart är sommaren här
« Svar #13 skrivet: mars 24, 2011, 15:18:51:51 »
Vi som har inomhuspool har ju säsong hela året. Men visst blir det lite mindre badat mitt i vintern. Man är väl inte lika badsugen rent allmänt om det är -20 utanför och en massa snö. Men vi har ju använt den en hel del ändå, inte minst barnen och deras kompisar, plus några fester, nyårsparty m.m.

Utloggad Mr2T

SV: Snart är sommaren här
« Svar #14 skrivet: mars 24, 2011, 17:25:00:00 »
Nu stoppar jag i vattenslangen för uppfyllnad efter vintern!!!! Istäcket var inte mer än ett par cm och som är borta nu och eftersom jag har tak nu så KÖR VI!!!!

Var i landet befinner sig din pool? Har du någon uppvärmning? Logga gärna din temp så att vi får se hur det går.
Klassic Excellens Pooltak
60st Vakuumrör-solfångare
Fairland Ph20v luftvärmepump
Glasfiberpool. Romersk trappa 6.5x3.1

Utloggad Fia

SV: Snart är sommaren här
« Svar #15 skrivet: mars 24, 2011, 18:58:22:22 »
Mr2T, kan ni inte använda denna tråd att logga era temperaturer i ?
Kul för alla att kunna följa temperaturerna.
(Bara förslag)

http://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=6391.0
Det finns en pool för alla trädgårdar och plånböcker, det gäller bara att hitta rätt.

Utloggad Mr2T

SV: Snart är sommaren här
« Svar #16 skrivet: mars 24, 2011, 19:48:40:40 »
Mr2T, kan ni inte använda denna tråd att logga era temperaturer i ?
Kul för alla att kunna följa temperaturerna.
(Bara förslag)

http://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=6391.0

Jo, absolut, Tisella har dock loggat i en annan tråd, men be honom hålla updaten i den andra tråden  också, lättare när allt är samlat. Hans är dock mest intressant då han inte kör med uppvärmning alls, bara med pooltak och har ungefär samma temp som jag, men jag har nästan ingen solinstrålning alls, värmer bara med vacuum-solfångare och värmepump ibland, sex timmar om dagen än så länge pga den obefintliga solinstrålningen. För mig stiger det ungefär 2c om dagen i ungefär 20 kubikmeter vatten.
Klassic Excellens Pooltak
60st Vakuumrör-solfångare
Fairland Ph20v luftvärmepump
Glasfiberpool. Romersk trappa 6.5x3.1

Utloggad Erica

SV: Snart är sommaren här
« Svar #17 skrivet: mars 24, 2011, 21:04:08:08 »
Temperaturer uppfattas ju helt olika av olika människor.  Dessutom vänjer man sig vid vad man har och tycker allt annat är kallt. Förr badade jag ofta i havet, det kunde vara 17 eller mindre, inga problem, men nu när man vant sig vid en varm pool känns t.o.m. 24-25 kallt... Vi sänkte temperaturen i poolen till 24-25 när det var som kallast i vintras och elen var som dyrast och då tyckte man HUU vad kallt... Vi brukar annars hålla 29-30 grader, kanske 31-32 eller så när det är något särskilt.

Sen finns det det motsatta hållet. VI såg en snutt på TV från Moskva. Några familjer hade samlats i en park för att "härda" småbarn. Det var cirka -12 sa man, man hade huggit upp en vak i isen och man badade och doppade de små i vattnet.... man såg en del som satt på iskanten med benen i vattnet och kollade på barnen... men då får man ju vara bra härdad själv.

Utloggad storbadarn

SV: Snart är sommaren här
« Svar #18 skrivet: mars 28, 2011, 11:55:03:03 »
På Paradisbadet i Övik har vi en "kallpool", oj det heter ju Paradiset nu....

Den är på cirka 8-12 grader och det är lagomt uppiggande.  O0
Storbadare som gärna badar med kläderna på.
Fler med denna hobby?

Utloggad Ebon

  • ebon har en pool, och numera även ett spabad
  • Kunnig
  • ****
  • Stad/land: blekinge sverige
  • Antal inlägg: 114
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • poolägare 10:e året
    • Visa profil
SV: Snart är sommaren här
« Svar #19 skrivet: mars 28, 2011, 17:31:26:26 »
  O0 Igår åkte vinterplåtarna av! Allt såg ok ut. Lite is i poolen bara. Nu väntar vi bara på mera värme <sol>

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag