VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Får man vad man betalar för??  (läst 33347 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Sanntos

SV: Får man vad man betalar för??
« Svar #30 skrivet: augusti 08, 2010, 14:02:14:14 »
Intressant tråd.. men jag undrar vad poolförsäljarna säljer... egentligen?
Kan man tänka sig dela upp poolprojektet från idé till färdigställande i några olika fasre som t.ex förslagsvis 1-PoolPlanering  2-GrävningochDränering 3-ByggeavStomme 4-LinerochMaskinisntallation samt sist 5-Poolmiljö...

Mina egna något lösa tankar vad gäller 1- är att i 95% av alla poolprojekt i Sverige är husägaren själv projektledare, det är bara några få som av olika skäl vill låta en firma ta ha om den saken. 2- sköts normalt av lokal grävare, 5- görs oftast själv eller av lokal firma. Slutligen vad gäller 3- så levererar de inte kvalitet utan TID.
Maialet i stommen har nog faktiskt en väldigt underordnad betydelse, utförandet och slutresultatet har en större. hade jag bara en enda gång hört talas om att en poolstomme har rasat samman, så hade jag kanske tänkt annorlunda.. Likaså vad gäller 4-.

slutsatsen är att poolägaren- projektledaren själv avgör kvaliteten på det färdiga resultatet, av en poolleverantör kan han mest vinna tid. Antar jag... :)

Poolgiganten

Utloggad Nimajneb

  • F.d. Poolaktivist, numera enbart poolbadare :)
  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Blekinge
  • Antal inlägg: 728
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
    • Visa profil
SV: Får man vad man betalar för??
« Svar #31 skrivet: augusti 08, 2010, 15:24:09:09 »
Att låta Poolrepresentanten gå in o agera Arbetsledare är även det ett utmärkt sätt att se till så saker blir rätt.

Jag tror det tog oss 5 kalenderdagar från det att grävarn kom tills vi badade.

Poolrep: arbetsledare o poolbyggare, rördragning, igångsättning osv
PoolRep medarbetare: poolbyggare
Grävare: grävde, fixade dränering, beställde material, fixade botten

Utöver detta så fick elektrikern koppla in Centralen och VVS-killen värmeväxlaren.

Jag tror jag betalade typ 17-18k för denna tjänst och det var det verkligen värt.



Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag