CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Solhaga bygger 8x4 Tjälldénpool  (läst 39756 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad solhaga

SV: Solhaga bygger 8x4 Tjälldénpool
« Svar #120 skrivet: juni 06, 2017, 08:59:03:03 »
Nedre delen av kjolen kan du ju limma med pvc-lim, men då går det inte att ångra sig senare.....

Precis. Får se hur detta ser ut efter en säsong; måste kanske hitta på något bättre.
Det är svårt att med så smalt pooltak och trall få en vettig lösning.

Poolgiganten

Utloggad TommyC

SV: Solhaga bygger 8x4 Tjälldénpool
« Svar #121 skrivet: juni 06, 2017, 11:19:50:50 »
Det ser ju bra ut sådär tycker jag. Det skulle även fungera att montera en stående träregel för att dölja springan men linerkjolen är mer diskret. En smaksak vilket man föredrar.  O0
Platsbyggd plastpool 31 kubikmeter med inbyggd trappa och botten i tre olika nivåer. 720 W cirkulationspump. G&J 9,2 kW värmepump ställd på 31 grader. Lågt pooltak Atlanta med skjutlucka och uppfällbar gavel. Klorerar med veckoklorpuckar.

Utloggad dloow

SV: Solhaga bygger 8x4 Tjälldénpool
« Svar #122 skrivet: juni 06, 2017, 20:12:52:52 »
Jag har insett att jag också kommer få lite problem att få till sargen längst långsidorna. Jag har beställt ett tak som är tight. 4,20 ska innermåttet vara. Nu med facit i hand så hade det lätt fungerat och blivit bättre med ett lite bredare tak. Men nu kommer det alltså bara bli 10cm mellan räls och poolkant. Jag hade väl dock tänkt mig att ha trallen i samma riktning som poolens sidor. Kör jag en 120mm bräda så blir det 2cm överhäng.. vilket kanske är snyggt? Eller så kanske en 95mm passar. Men den där snygga inramningen med ett par breda sargbrädor kan jag glömma.

Utloggad solhaga

SV: Solhaga bygger 8x4 Tjälldénpool
« Svar #123 skrivet: juni 14, 2017, 09:56:27:27 »
Jag har insett att jag också kommer få lite problem att få till sargen längst långsidorna. Jag har beställt ett tak som är tight. 4,20 ska innermåttet vara. Nu med facit i hand så hade det lätt fungerat och blivit bättre med ett lite bredare tak. Men nu kommer det alltså bara bli 10cm mellan räls och poolkant. Jag hade väl dock tänkt mig att ha trallen i samma riktning som poolens sidor. Kör jag en 120mm bräda så blir det 2cm överhäng.. vilket kanske är snyggt? Eller så kanske en 95mm passar. Men den där snygga inramningen med ett par breda sargbrädor kan jag glömma.

Jag lade dem på tvären för att kunna få stabilitet i "överhänget" över frigoliten (5 cm)
Hur lägger du upp dessa langsgaende brad?

Utloggad dloow

SV: Solhaga bygger 8x4 Tjälldénpool
« Svar #124 skrivet: juni 14, 2017, 22:07:49:49 »
Jag lade dem på tvären för att kunna få stabilitet i "överhänget" över frigoliten (5 cm)
Hur lägger du upp dessa langsgaende brad?

Jag fnular. Jag har ändrat mig i konstruktion flera gånger om. Ena stunden vill jag ha längstgående brädor för i nösta stund ha rätvinklada brädor. Jag har en plan så återkommer när jag skrider till verket.

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag