VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: Byggprojekt pool 1.0  (läst 16347 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Gemawaan

SV: Byggprojekt pool 1.0
« Svar #30 skrivet: augusti 28, 2018, 12:33:38:38 »
Har nu börjat att jobba (Inte med poolen) igen efter en trevlig semester, så pool projektet kommer förmodligen inte fortskrida så fort som jag önskat men hoppas på bad klart till sommaren 2019 iallafall.
Medan besluten så sakteligen tas om material val mm så passar jag på att jobba med ta ner träd och sly i angränsande mark, så jag skall slippa få massa löv i poolen samt få en bättre förmiddags sol, som ett plus så slipper jag få ett eller flera träd i poolen om det stormar. O0



Poolgiganten

Utloggad Gemawaan

SV: Byggprojekt pool 1.0
« Svar #31 skrivet: september 04, 2018, 18:02:23:23 »
Nu har vi äntligen bestämt oss, det blir en skalblock vägg/mur! Troligen med liner ::)

Beställningen är lagd på Benders 250x200x500 skalblock samt ändskalblock för hörn och en knapp kilometer armering. Allt sammans skall vara här innan helgen, skall bli roligt att börja fixa lite med poolen igen. :)

Kanske jag kan få hem inlopp, lampor, skimmer, ingjutningsrör, mm så man kan börja med håltagning för det oxå. Som det känns nu så kommer det bli en liner, så åvan kommer vara anpassade för det såklart

Vi har oxå valt att gå på plast då frugan ville ha öppet för eventuellt byte till salt i framtiden.

Utloggad Gemawaan

SV: Byggprojekt pool 1.0
« Svar #32 skrivet: januari 27, 2019, 23:02:49:49 »
Dags att uppdatera lite i byggtråden igen!  :)

Som skrivet tidigare så kom iallafall blocken på uttalad tid, fick dom ner ställda på plattan för att slippa bära ner allt. Många block blir det.  :)


Utloggad Gemawaan

SV: Byggprojekt pool 1.0
« Svar #33 skrivet: januari 27, 2019, 23:09:52:52 »
Samtidigt som jag ställer ut första raden block, mäter in och riktar så jobbar jag oxå parallellt med att ta ner träd gräver upp stubbar i bakgrunden. :)

Utloggad Gemawaan

SV: Byggprojekt pool 1.0
« Svar #34 skrivet: januari 27, 2019, 23:24:36:36 »
Efter att jag var nöjd med placeringen av blocken på första raden så var det dags att hämta den stora borrmaskinen för att borra ca 200 st hål samt en kombo dammsuga och tryckluftsblåsa ur alla 200 hål så dom blev tomma från borrdamm, kapa till ca 200 12 mm armerings järn samt slå ner dom ca 10 - 15 cm ner i dom borrade hålen med en modell stor slägga, vilket visade sig fungera mycket bra och järnen sitter som berget, dock väldigt slitsamt och tungt. :)
« Senast ändrad: januari 27, 2019, 23:47:16:16 av Gemawaan »

Utloggad Gemawaan

SV: Byggprojekt pool 1.0
« Svar #35 skrivet: januari 27, 2019, 23:34:58:58 »
Här är första funderingen avklarad angående lamp insatserna, det blev lite pill med vinkelslipen, och så här blev resultatet iallafall får hoppas att det duger.  :)
« Senast ändrad: januari 27, 2019, 23:38:25:25 av Gemawaan »

Utloggad Gemawaan

SV: Byggprojekt pool 1.0
« Svar #36 skrivet: januari 27, 2019, 23:39:49:49 »
Ytterligare något varv!  ;D

Utloggad Gemawaan

SV: Byggprojekt pool 1.0
« Svar #37 skrivet: januari 27, 2019, 23:45:22:22 »
Sedan var det dags för inloppen.

Utloggad Gemawaan

SV: Byggprojekt pool 1.0
« Svar #38 skrivet: januari 27, 2019, 23:56:01:01 »
Sista lagret lagt, håltagning och fixering av utlopp samt kapat till ytterligare ca 200 st 12 mm armerings järn som är ihopnajade med det liggande översta lagrets järn för att hamna rätt vid gjutningen.

Utloggad Gemawaan

SV: Byggprojekt pool 1.0
« Svar #39 skrivet: januari 28, 2019, 00:11:11:11 »
Kl 08.00 var betong bil samt pump bil på plats med 6 m3 betong av liknande kvalitet som i plattan fast med mindre sten och en självkompakterande betong.
Här hade jag ett spännande arbete framför mig då jag aldrig gjort något liknade tidigare, men det gick förvånansvärt smidigt och jag blev nöjd med resultatet. ;D 

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan