VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: Pool och försäkring  (läst 13266 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad anders

Pool och försäkring
« skrivet: juni 06, 2005, 16:48:46:46 »
Hej
I natt brast vår pool och 50m3 vatten forsade ut. Någon som har erfarenhet av hur man lämpligast hanterar försäkringsfrågan?

Poolgiganten

Utloggad Fia

Re:Pool och försäkring
« Svar #1 skrivet: juni 06, 2005, 17:05:34:34 »
 Vad för typ av pool har du iom att den brast :o??
Tyvärr vet jag ej angående försäkringsärendet.
Fia. :o
Det finns en pool för alla trädgårdar och plånböcker, det gäller bara att hitta rätt.

Utloggad anders

Re:Pool och försäkring
« Svar #2 skrivet: juni 08, 2005, 14:42:44:44 »
Det är en rund ovanmarkspool, ca 7,5 m i diameter med aliminiumram och liner. Både ramen och linern har brustit. Försäkringsbolaget ersätter med 0 kronor.

Utloggad Fia

Re:Pool och försäkring
« Svar #3 skrivet: juni 08, 2005, 19:03:44:44 »
Oj vilken otur!! Går ramen att laga?
Fia
Det finns en pool för alla trädgårdar och plånböcker, det gäller bara att hitta rätt.

Utloggad Janne

Re:Pool och försäkring
« Svar #4 skrivet: juni 08, 2005, 19:19:21:21 »
Ingen garanti?

//Janne
Första poolen: Åttaformad plåtpool, solvärme och saltgenerator.
Andra poolen: Rektangulär murad med lecablock, poolvärmepump GJPACW-20 och klorautomat.

Utloggad anders

Re:Pool och försäkring
« Svar #5 skrivet: juni 08, 2005, 19:48:58:58 »
Ramen har både spruckit och är för bucklig för att kunna rätas ut. Vi köpte den begagnad, så därför ingen garanti. Får helt enkelt börja om på nytt projekt. Denna gång med försäkringsbolaget inblandat från början

Utloggad lisskullan

Re:Pool och försäkring
« Svar #6 skrivet: juli 30, 2005, 18:29:41:41 »
Hej
I natt brast vår pool och 50m3 vatten forsade ut. Någon som har erfarenhet av hur man lämpligast hanterar försäkringsfrågan?


Utloggad vice

Re:Pool och försäkring
« Svar #7 skrivet: augusti 03, 2005, 00:36:11:11 »
Någon som har pratat med något försäkringsbolag om vad som gäller? Pratade med någon praktikant på Folksam här om dagen och han sa att det enda som är försäkrat är pumpen? Inte ens om poolen brister och allt vatten rinner in i källaren så hjälper dom till???

Ringde o sa att jag hade pool förra året och fick en förhöjd premie med 500 spänn...När jag frågade vad den premien täckte så sa han inget??? Någon som vet någe mer?

-Vice

Utloggad Mats P

Re:Pool och försäkring
« Svar #8 skrivet: augusti 03, 2005, 08:06:51:51 »
Hej Vice!

Praktikanten har rätt jag pratade med Folksam ang min blivande pool och ska försäkringen täcka ngt så ska det vara en innomhuspool, ev om det "blåser ner ett träd över poolen så kanske försäkringen täcker skadan" sa han till mig  ??? så det verkar vara problem att försäkra polen  >:(

/Mats
Pool från J&F Fritid 6,10X3,6X1,32 använder Baquasil nyinköpt Brilix THP 100 till säsongen 2011. Bor i Kalmar

Utloggad Janne

Re:Pool och försäkring
« Svar #9 skrivet: augusti 03, 2005, 08:22:10:10 »
Hej!

Mina solfångare flög ner av stormen förra året, en skadades också.

Mitt försäkringsbolag betalade allt.
Montering ny solfångare.... allt.

//Janne
« Senast ändrad: augusti 03, 2005, 08:22:43:43 av Janne »
Första poolen: Åttaformad plåtpool, solvärme och saltgenerator.
Andra poolen: Rektangulär murad med lecablock, poolvärmepump GJPACW-20 och klorautomat.

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan