Klicka för pris Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: Folkpool Family 4.15, fråga om markarbete  (läst 1498 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad jon-poolman

Folkpool Family 4.15, fråga om markarbete
« skrivet: maj 01, 2018, 20:26:35:35 »
Hej, vi är nykomlingar på forumet. vi håller på att anrätta en pool i trädgården, en folkpool family rund (4.15m).

Vi har haft några killar här med bobcats till att utföra markarbetet (20 cm bärlager, 5cm finsand) som de vägde med laser och allt ser bra ut så långt.

Nu fick jag dock instruktionerna från folkpool på själva uppförandet av stommen och de verkar vilja att man ska lägga geotextil under stommen direkt på bärlagret, spika fast geotextilen i utsidan av stommen, och sen lägga finsand inuti den uppbyggda stommen och pressa in under stommen, varpå man sen ska padda ner sanden i stommen så den ligger i våg. Se bild 1 och 2. Jag tycker det ser befängt ut.

Efter att ha nojat lite tänker jag mig att eftersom jag har ett lager av finare sand redan behöver jag inte bry mig så mycket om deras lager sand inuti poolen. Jag kan lika gärna lägga geotex och bygga stommen på den.

Men då kommer jag till problematiken (bild 3).

Jag gissar att den här centimetern ska hindra att linern kryper in under stommen efter några säsonger. Har jag fel, är det något jag inte behöver vara orolig över? Kan jag strunta i den här centimetern? Har linern 1 cm extra upptill så det inte gör nåt om golvet är 1 cm längre ner?

Alternativet är ju att jag får hyra en padda, men hur ska jag få in eller ut den ur en färdigbyggd stomme? Det är ju inte det lättaste.

Poolgiganten

Utloggad Stefank

SV: Folkpool Family 4.15, fråga om markarbete
« Svar #1 skrivet: mars 20, 2019, 19:29:59:59 »
Hej. Fick någon lösning på detta?
Har exakt samma fundering.

Med vänlig hälsning,
Stefan

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan