VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: Byggnation av Spa och relaxavdelning  (läst 3804 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad jonny jakobsson

Byggnation av Spa och relaxavdelning
« skrivet: juli 03, 2018, 13:50:23:23 »
Hej

Tycker det är jätte kul att följa alla projekt i denna grupp. 

Tillbringade många timmar på att granska och hitta idéer bland alla fina projekt i denna grupp, innan jag drog igång mitt projekt.
Eftersom jag själv följt många projekt för att hitta idéer så tycker jag att det är lite av min plikt att lägga ut mitt projekt för att andra ska kunna finna idéer för sitt eget projekt.

Min utgångspunkt var en tråkig baksida samt två bodar i vinkel som inte riktigt kunde knytas till befintligt hus, utan hamnade lite för sig själv.
Bodarna har fungerat som förvaringsutrymme för bråte som vi inte riktigt ville göra oss av med, inget vatten och avlopp fanns och uppvärmningen var direktverkande el.

 Spa badet som jag valt är ett Spectrum V3 från Swebad. https://bolist.se/media/page_attachments/Produktblad-Spectrum-V3.pdf
 Som rening i badet valde jag till Geckos In-Clear modul, bromincharge generator.   http://www.inclear.ca/inclearwater/

Badet har fungerat jätte bra, så även In-clear modulen. Servicen från Swebad gänget har varit väldigt bra.

Varsågoda här kommer lite bygg bilder :-) 



« Senast ändrad: januari 07, 2019, 15:59:12:12 av jonny jakobsson »

Poolgiganten

Utloggad jonny jakobsson

SV: Spa och relaxavdelning
« Svar #1 skrivet: juli 03, 2018, 13:51:35:35 »
.

Utloggad jonny jakobsson

SV: Spa och relaxavdelning
« Svar #2 skrivet: juli 03, 2018, 13:59:01:01 »
.

Utloggad jonny jakobsson

SV: Spa och relaxavdelning
« Svar #3 skrivet: juli 03, 2018, 14:05:17:17 »
Här kommer lite bilder på det färdig resultatet.

Om intresse finns så kan jag fortsätta bildserien på hur själva relaxrummet och bastun tog form.

Hoppas ni får lite inspiration till era egna projekt i framtiden.

Mvh Jonny
« Senast ändrad: januari 07, 2019, 16:00:18:18 av jonny jakobsson »

Utloggad Telekiter

SV: Spa och relaxavdelning
« Svar #4 skrivet: augusti 07, 2018, 10:27:21:21 »
Urtjusigt!! På bilderna ser det dock ut som det inte finns någon del av däcket som är enkelt löstagbart (servicelucka) om det blir nått problem så du behöver in i badet???

/Urban.

Utloggad jonny jakobsson

SV: Spa och relaxavdelning
« Svar #5 skrivet: oktober 26, 2018, 12:57:38:38 »
För enklare inspektion räcker det med att ta bort plankan närmast badet och det räcker för att kunna lyfta bort sidan på badet.
De golvreglar som går mot badets sida där den röda belysningen finns är delade och ihopskruvade med en rostfriplåt och kan plockas bort vid tex. pumpbyte. 
Den demonteringen tar ca 30 min, men det är det värt då ingen inspektionslucka blir synlig.

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan