VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: Romantrappen har fått pest?  (läst 3521 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Bme

Romantrappen har fått pest?
« skrivet: juli 16, 2018, 23:19:49:49 »
Har en Romantrapp (Glasfiber)3år gammal monterad i min pool, ser att den fått fyra bubblor stora som 50öringar till kronstorlek.
Finns det något att göra?


Poolgiganten

Utloggad nyburjare

SV: Romantrappen har fått pest?
« Svar #1 skrivet: juli 17, 2018, 16:38:01:01 »
Inte mkt om man inte vill ge sig på ett rejält arbete, sök på forumet , efter 3 år SKALL man fan i mig inte få pest , reklamerar skiten , även om garantin har gått ut tycker jag du skall gå utan kostnad för en ny trapp... det är för jävla dåligt .... om du nu inte köpt nåt skit från öst ?

Det enda du kan vara säker på är att det kommer mera .... mkt mera bubblor

Utloggad Bme

SV: Romantrappen har fått pest?
« Svar #2 skrivet: juli 17, 2018, 19:13:12:12 »
Har en Romantrapp (Glasfiber)3år gammal monterad i min pool, ser att den fått fyra bubblor stora som 50öringar till kronstorlek.
Finns det något att göra?


Har kontaktat ÅF, men dom har bytt org. Nr.
Så nån garanti finns inte.
Men får se hur bubblorna utvecklar sig.
Så här efteråt så fattar jag inte att jag satt in en glasfiber/plast detalj i en Thermopool.
Skulle givetvis byggt men invändig trapp.
Allt annat är i rostfritt.
Man lär sig så länge msn lever😌

Utloggad Fredde-Gbg

SV: Romantrappen har fått pest?
« Svar #3 skrivet: juli 18, 2018, 11:47:06:06 »
Inte mkt om man inte vill ge sig på ett rejält arbete, sök på forumet , efter 3 år SKALL man fan i mig inte få pest , reklamerar skiten , även om garantin har gått ut tycker jag du skall gå utan kostnad för en ny trapp... det är för jävla dåligt .... om du nu inte köpt nåt skit från öst ?

Det enda du kan vara säker på är att det kommer mera .... mkt mera bubblor

Och om man köpt skit i öst så får man skylla sig själv och leva med det eller?

Var går gränsen för öst numera? Finns det nån glasfiberarmerad polyestertrappa öht som INTE är tillverkad i en fd öst-stat?

Det är fö väldigt svårt, typ omöjligt att se om den kommer att få pest om 3 år eller aldrig så man har inte mycket preventivt att ta till heller.

Utloggad nyburjare

SV: Romantrappen har fått pest?
« Svar #4 skrivet: juli 18, 2018, 14:25:07:07 »
Och om man köpt skit i öst så får man skylla sig själv och leva med det eller?

Var går gränsen för öst numera? Finns det nån glasfiberarmerad polyestertrappa öht som INTE är tillverkad i en fd öst-stat?

Det är fö väldigt svårt, typ omöjligt att se om den kommer att få pest om 3 år eller aldrig så man har inte mycket preventivt att ta till heller.
Jag menar så klart att man SJÄLV köpt nåt från öst, dvs att man köper på nätet och därmed får oerhört svår att få rätt om man behöver utnyttja garanti, man kan mkt väl köpa
öst tillverkat så länge man köper via återförsäljare som är stabil och har resurser och intresse av att han nöjda kunder oavsett vart o världen denna köper sina varor .
Så ja... köper man bara på pris utan att tänka på eftermarknaden eller garanti... då får man stå sitt kast o skylla sig själv !

Utloggad Bme

SV: Romantrappen har fått pest?
« Svar #5 skrivet: juli 18, 2018, 20:58:50:50 »
Vem har sagt att trappen är köpt från öst?
Den är köpt från Norr, alltså Poolföretag från Norrbotten.
Dom finns även i Sthlm - Upplands-Väsby.
29500kr kostade trappen, kanske billigt skit för en
”Nybörjare”
Hur ska man veta att företaget är etablerat? Om 3år
I framtiden??
Bolagen säljs och köps, vilket har skett här.
« Senast ändrad: juli 18, 2018, 21:09:17:17 av Bme »

Utloggad Engan

  • Expert
  • *****
  • Stad/land: Boden
  • Antal inlägg: 319
  • Total likes: 28
  • Kön: Man
  • Pool javisst!
    • Visa profil
SV: Romantrappen har fått pest?
« Svar #6 skrivet: juli 18, 2018, 22:42:41:41 »
Vem har sagt att trappen är köpt från öst?
Den är köpt från Norr, alltså Poolföretag från Norrbotten.
Dom finns även i Sthlm - Upplands-Väsby.
29500kr kostade trappen, kanske billigt skit för en
”Nybörjare”
Hur ska man veta att företaget är etablerat? Om 3år
I framtiden??
Bolagen säljs och köps, vilket har skett här.
okej, har pool från samma företag, hoppas min trapp klarar sig...

Utloggad nyburjare

SV: Romantrappen har fått pest?
« Svar #7 skrivet: juli 18, 2018, 23:46:53:53 »
Vem har sagt att trappen är köpt från öst?
Den är köpt från Norr, alltså Poolföretag från Norrbotten.
Dom finns även i Sthlm - Upplands-Väsby.
29500kr kostade trappen, kanske billigt skit för en
”Nybörjare”
Hur ska man veta att företaget är etablerat? Om 3år
I framtiden??
Bolagen säljs och köps, vilket har skett här.
De va ju f vad ni är lättirriterade  :D jag har fan inte sagt att du köp från "öst" jag ställde en fråga ! eller skrev att om man köper eller importerar själv o de ska vara billigt då bruka en del beställa i Estland eller Polen, då brukar det vara omöjligt att kunna få ersättning för en reklamation.
Nej man kan inte veta om ett svenskt företag finns kvar .... men möjligheten är ändå större än andra varianten .
Nu vet jag att även Folkpool har sålt skitdåliga trappor under en tid, men jag vet också många som fått ersättning för detta via samma företag , och dom lär finnas kvar om 3 år.

Utloggad Rickard

  • Rickard Marklund
  • Administrator
  • Dignitär
  • *****
  • Stad/land: Piteå
  • Antal inlägg: 5541
  • Total likes: 480
  • Kön: Man
  • Grundare och ägare av forumet
    • Visa profil
    • Besök gärna vår webshop för energibesparing.
SV: Romantrappen har fått pest?
« Svar #8 skrivet: juli 19, 2018, 07:43:21:21 »
Har du ingen garanti så kan du väl ändå höra med de som tagit över verksamheten.
Om inte annat så bör de ju få veta att produkten du köpt inte håller måttet så de  kan sluta sälja samma produkt, om de fortfarande marknadsför samma produkt vill säga.

I en liknande tråd kom tanken annars upp på att köpa en bit liner för "platssvetsade pooler" och svetsa eller limma fast utvändigt den befintliga trappen.
Det skulle jag nog prova innan jag bytte ut trappen, tyvärr löper nog mer eller mindre alla trappor gjorda av polyester att drabbas av böldpest, och vinylester är så mycket dyrare att i princip ingen (så vitt jag vet) tillverkar trappor i det materialet.

Det skulle kunna bli mycket bra med en liner som jag beskriver ovan, men innan man lägger den kanske man skall slipa och lägga på ny topcoat på de drabbade partierna så det inte blir bubblor som syns på linern.
Driver webshopen www.energibutiken.se

Egen företagare: www.poolforum.se, www.varmepumpsforum.com, www.atvforum.se och www.energioffert.se
Pool från Svenska poolfabriken, 4 X 8 meter, Poolrening med CYA-fria Saniklar – Tempo Sticks.
Värmer med en Nibe 1255-12 kW jordvärmepump + 14.4 m2 Texsun solfångare till ca 32°C.
ORT: Piteå
Vår byggtråd: https://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=7.0

Utloggad Bme

SV: Romantrappen har fått pest?
« Svar #9 skrivet: juli 19, 2018, 09:05:51:51 »
Tack Rickard
De va de jag önskade, ett tips.
Ska kolla detta.
Men en ny trapp är inte aktuellt, då gjuter jag om
Poolen och sätter in en invändig trapp.

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan