CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Trasig liner. Glasfiberpool i stället?  (läst 5024 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Sweet Susie

Trasig liner. Glasfiberpool i stället?
« skrivet: mars 06, 2011, 19:45:50:50 »
Hej!
Vi har en pool sedan 2000 som läckte på 7 ställen i fjol. En följd är att ena väggen lutar inåt pga trycket från stora stenar som ligger intill (poolen fanns när vi köpte huset), samt har det bildats många veck, på både väggar och golv. Vi har nu tankar på att sätta i en färdigformad glasfiberpool i stället för att byta liner eftersom vi ändå måste renovera upp väggarna.
Har någon erfarenheter eller tips från liknande situationer?
Tack på förhand!
Susanne

Poolgiganten

Utloggad Beq

SV: Trasig liner. Glasfiberpool i stället?
« Svar #1 skrivet: mars 12, 2011, 22:33:16:16 »
Har samma funderingar. Poolen har hållit drygt 30 år med byte av liner någon gång då och då, men nu senaste firman monterade liner dåligt och den har nu rämnat och firman har lagts ner.
Vi letar därför en ny lösning och man har ju ändå gropen färdig, så en färdiggjuten lösning känns inte så dumt och är förhoppningsvis mer underhållsfritt.

Utloggad JoelKil

  • Expert
  • *****
  • Stad/land: Sthlm
  • Antal inlägg: 245
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • Jobbar som poolmontör
    • Visa profil
SV: Trasig liner. Glasfiberpool i stället?
« Svar #2 skrivet: mars 13, 2011, 12:44:11:11 »
Har samma funderingar. Poolen har hållit drygt 30 år med byte av liner någon gång då och då, men nu senaste firman monterade liner dåligt och den har nu rämnat och firman har lagts ner.
Vi letar därför en ny lösning och man har ju ändå gropen färdig, så en färdiggjuten lösning känns inte så dumt och är förhoppningsvis mer underhållsfritt.


Av ren nyfikenhet undrar jag hur den firman lyckades montera linern dåligt.

Utloggad psau

SV: Trasig liner. Glasfiberpool i stället?
« Svar #3 skrivet: mars 14, 2011, 14:32:01:01 »
Jag sitter i samma sits, vi har en 4x8 meters pool som vi vet att linern inte är bytt under tiden förra ägaren hade huset dvs 1978. Poolen ska vara anlagd någongång innan 1968 om linern är bytt under denna tid vet vi inte men...
Linern är iaf stenhård och jag har insett att jag bör prioritera upp en renovering, skulle gissa att liner byte inte riktigt räcker :-)

Lecapool 4x8 Tidigare en Folkpool 4x8 från 68
Minimaster from i år (2019) tidigare saltvatten.
Värme från en Brillix thp120
Städar gör en Nitro NC71

Utloggad Mr2T

SV: Trasig liner. Glasfiberpool i stället?
« Svar #4 skrivet: mars 14, 2011, 20:40:03:03 »
Liner som åldras och hundägare var de två främsta skälen till att jag valde glasfiberpool. Jag köpte min balja på nätet och är supernöjd.
« Senast ändrad: oktober 13, 2021, 11:44:37:37 av Rickard »
Klassic Excellens Pooltak
60st Vakuumrör-solfångare
Fairland Ph20v luftvärmepump
Glasfiberpool. Romersk trappa 6.5x3.1

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag