VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: Linkans Storpool  (läst 33809 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Linkan222

Linkans Storpool
« skrivet: april 17, 2010, 10:23:24:24 »
Jahaja, då var man igång och det är väl hög tid att starta en byggtråd.

Poolen står i garaget och grävarn står ute och arbetar för fullt. Stoppar in lite bilder ikväll.

Ska försöka uppdatera med bilder under byggets gång.

Poolgiganten

Utloggad Linkan222

SV: Linkans Storpool
« Svar #1 skrivet: april 17, 2010, 20:35:45:45 »
Första dagen avverkad. Mycket sten i backen. Så just nu ser det ut som att det blir en liten vacker sten-ö rakt över poolen  :-\ ,blir till att spränga/spräcka på något sätt. Ligger ca 1,5 meter från fasad med fönster... Toppen låg ca 15cm under gräsmattan. Så den lär delas några gånger för att man ska få upp den

« Senast ändrad: april 17, 2010, 20:39:21:21 av Linkan222 »

Utloggad Linkan222

SV: Linkans Storpool
« Svar #2 skrivet: april 18, 2010, 16:17:06:06 »
Idag blev det vilodag, grävarn hade annat för sig. Har varit ut och försökt flytta stenblocket med tankekraft, dock utan framgång.  :)

Har en liten fundering angående stödbenen. Visst är det så att de bara stöttar den övre sargen. Vattentrycket på bottenskenan tas väl upp av bottenmetallbandet (tappade ordet men ni förstår nog). Det jag funderade på är om man skulle kunna vinkla ut stödbenet och fästa i en betongmur vid sidan av poolen.

Problemet är att jag räknat med att ha långsidan av poolen ca 1m från muren, men nu har det dykt upp ett par stenar som sitter gjutna i muren. Så som det ser ut nu kommer kanten ca 1,5 från muren och det kommer att påverka platsen på den andra sidan. Där hade vi tänkt att ha möbler.

Synpunkter på det? Bilder kan fixas för att visa hur det ser ut.

Utloggad Linkan222

SV: Linkans Storpool
« Svar #3 skrivet: april 20, 2010, 22:40:39:39 »
Stått hela eftermiddan med cobra borren och ruskat. Sprängt ikväll men det räckte inte riktigt.
Så nu har jag ytterligare ca 8m 38mm hål kvar att borra, måste dock vila armarna någon dag innan jag orkar igen.

Känns lite tungt just nu. Men försöker intala mig att jag snart får skotta ut singel och komma vidare. Bilder kommer imorgon. Någon kanske kan berätta hur underbart det blir när det blir klart  ;D

Utloggad Zaphod

SV: Linkans Storpool
« Svar #4 skrivet: april 21, 2010, 01:56:51:51 »
Så här gott kommer det att bli, även om man har en "budgetpool". Om jag inte minns fel var tempen ca. 30 grader.

//
Lars

Uddevalla baserad 4,5m Storpool som värms med en HeatForce M45.
Byggtråd: http://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=5650.0

Utloggad Linkan222

SV: Linkans Storpool
« Svar #5 skrivet: april 21, 2010, 16:56:50:50 »
Det såg härligt ut. Behöver påminna mig just nu att det är dit jag är på väg. Idag blir det nog bad i badkaret för att mjuka upp kroppen efter gårdagens borr-äventyr. På fredag kommer cobran hem igen... jipiii... Men inget ont som inte har något gott med sig, det är ju allt lite spännande när det smäller och luktar krut  :)
Lite bilder från gårdagen. Före och efter.


Utloggad kbyskog

SV: Linkans Storpool
« Svar #6 skrivet: april 21, 2010, 17:04:39:39 »
Kul att följa med ditt bygge, ligger själv ungefär i samma skede på poolbygget. Ser att du också stöter på problem. 
Kämpa på bara.   O0

Utloggad Zaphod

SV: Linkans Storpool
« Svar #7 skrivet: april 22, 2010, 03:11:25:25 »
Med det jobbet du/ni lägger ner, så kommer det att kännas tusen gånger bättre ;)

Keep up the good work  <antman> <antman> <antman> <antman>

//
Lars
Uddevalla baserad 4,5m Storpool som värms med en HeatForce M45.
Byggtråd: http://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=5650.0

Utloggad Linkan222

SV: Linkans Storpool
« Svar #8 skrivet: april 26, 2010, 21:26:10:10 »
Har inte hänt så mycket. Borrade i ca 5 timmar igår inför nästa sprängning. Insåg dessutom att gropen måste breddas lite. Hade fått för mig att stödbenen var en meter och inte 1,2. Lika bra att ta till så man inte står där sen och inte får plats.

Utloggad Linkan222

SV: Linkans Storpool
« Svar #9 skrivet: maj 02, 2010, 20:22:31:31 »
Jahaja, ser ut som det blir sprängning av imorgon igen. Hoppas på att kunna köra hem makadam i slutet av veckan och börja bygga pool snart.
Det verkar finnas hur många sprängare som helst runt om i bekantskapskretsen har det visat sig. Men alla har olika krav pris, metod osv. Har just nu fått pris från ca 3500kr till över 15000  :o.

Känns som att jag kan sova gott inatt efter att senaste sprängaren var här ikväll. "Det där skjuter vi av imorgon kväll, inga problem" så ska det låta och dessutom till överlägset bäst pris.

Kan varna för att stora stenar i poolgropen leder till stress, irritation, sömnproblem och gör en allmänt ofokuserad. 

Återkommer imorgon efter sprängningen

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan