CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Död råtta i poolen  (läst 2159 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad fredsan

Död råtta i poolen
« skrivet: februari 19, 2020, 14:39:13:13 »
Hej
Upptäckte att det låg en stackars råtta på botten av min pool idag  :'(. Jag fiskade upp den med hoven och grävde ner den i trädgården.
Vattnet chockklorerades i höstas när jag stängde ner poolen för vintern så tror ni att vattnet är ok eller bör jag göra något för att minska ev risker för bakterier?

Poolgiganten

Gäst 188

  • Gäst
Gäst 188
SV: Död råtta i poolen
« Svar #1 skrivet: februari 19, 2020, 15:37:53:53 »
Hej,
Tror inte behöver vara orolig över detta.
Kloret kommer att göra sitt jobb när du startar poolen.
Har själv haft en hel del grodor, paddor, daggmaskar, spindlar, sniglar och dubbelfotingar i vattnet.

Bakterier finns överallt. Normalt behöver man inte vara orolig för dessa.

När vattnets temperatur stiger över 7 grader kan det vara intressant att kolla klorhalten.

Roger

Utloggad Erica

SV: Död råtta i poolen
« Svar #2 skrivet: februari 20, 2020, 06:53:47:47 »
Nej en rätta räcker nog inte för att verkligen förstöra vattnet i en hel pool. Men får man i större djur blir det mera problematiskt. Jag har hört om fall med harar, rådjur m.m. och t.o.m. älgar som hamnat i pooler. Älgarna i de fall jag hört om har dock klarat livet och kunnat räddas upp ur vattnet. Däremot kan ju en älg lätt förstöra poolen - klövarna lär ju inte vara bra för en ev. liner. Grrodor är vanligt, men gör rakt ingen skada.

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag