CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Bubbelplast som tappat sina bubblor  (läst 3431 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Togge

  • Gäst
Togge
SV: Bubbelplast som tappat sina bubblor
« Svar #10 skrivet: juli 07, 2020, 23:05:41:41 »
Jag hade också ett pooltäcke från primastar som började släppa bubblorna efter ca.5år. När jag blev tvungen att köpa nytt var dom slut hos primastar. Riopool hade pooltäcken av lämplig storlek så det fick bli ett sådant. När jag la ut den på poolen kände jag mig nöjd över fyndet som var snyggt blåaktig i jämförelse med primastars svarta pooltäcke. Sen gjorde sig den svenska sommaren påmind med en regnskur. Pooltäcket som man tror ska ligga på vattenytan i poolen låg nu till hälften undet vattnet. Det såg ut som en dålig grusväg efter regn, vattenfyllda pölar överallt. När jag mailade dom om problemet så fick förklarat att det var ett soltäcke och att jag i stället skulle köpt ett säkerhetstäcke. Jag tolkar det som att när det är sol så lägger man på soltäcket och när det kommer regn så lägger man på säkerhetstäcke. Primastars pooltäcken var det aldrig några problem med dom flöt på ytan oavsett hur det regnade och det är ju där dom gör nytta för att förhindra nerkylning och avdunstning.

Poolgiganten

Utloggad Poolarn

SV: Bubbelplast som tappat sina bubblor
« Svar #11 skrivet: juli 08, 2020, 10:18:26:26 »
Jag köpte min solfolie, den typen med blå ovansida och guldundersida, för säkert 15 år sedan. Någon bubbla har gått sönder genom åren men den började att dö på riktigt när plasten började falla isär förra året. Små runda ”guldknappar” som låg och flöt i breddavloppet.

Det finns säkert olika kvaliteter på solfolie men de bättre kostar mer. Har just betalt 6800 ink. svindyr frakt ifrån Rubinpool (för en duk jag inte beställt - annan tråd) för en 6x10 meters folie.

Mycket billigare att beställa ifrån utlandet verkar det som.


Poolarn
Njurformad Miami pool stl. 5.3x8.9 med lärkträdäck. Dbla plattärmeväxlare i slutet system. VP Thermia Atria 12.

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag