VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: Alla värden är för höga, vad göra!?  (läst 1025 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Mclizen

  • Gäst
Mclizen
Alla värden är för höga, vad göra!?
« skrivet: juni 24, 2019, 12:09:11:11 »
Hej!

Jag har för första gången köpt en Spa-pool, Alpine 4 650 liter endast, som jag har ute i trädgården. Är alltså helt nybörjare på detta. Redan efter några dagar så är alla värden maxade i taket :( Klorhalt på tok för hög, Ph-värde likaså och även Akaliska (eller vad det heter) värdet. Dvs testremsan visade Max-värden på alla fronter. Jag har en sk floater med en klorpuck i, denna tog jag nu ut igår kväll eftersom klorvärdet visade alldeles för högt. Är det detta som även ställer till de övriga värdena? Vattnet ser fint ut.
Vad gör jag??
Poolen står utomhus och fungerar som svalkande bad för två vuxna ca 1-2 dagar om dagen. Obs, bor i Södra Spanien å det är ganska varmt i luften alltid om det påverkar... 

Hur ofta ska jag köra pumpen?

Tack!

Lisa

Poolgiganten

Utloggad TommyC

SV: Alla värden är för höga, vad göra!?
« Svar #1 skrivet: juni 29, 2019, 12:19:51:51 »
Platsbyggd plastpool 31 kubikmeter med inbyggd trappa och botten i tre olika nivåer. 720 W cirkulationspump. G&J 9,2 kW värmepump ställd på 31 grader. Lågt pooltak Atlanta med skjutlucka och uppfällbar gavel. Klorerar med veckoklorpuckar.

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan