Prisfråga Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: Välkommen till PoolForum.se  (läst 137051 gånger)

0 medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

Utloggad Carlos de sol

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Mälardalen
  • Antal inlägg: 1083
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • Härligt med Pool vid bra väder
    • Visa profil
SV: Välkommen till PoolForum.se
« Svar #30 skrivet: april 23, 2009, 16:34:38:38 »
hej william
jag också en 10 kantig Unipool5,5 m från folkpool den är monterad 1989 i kjula.
Skulle vara roligt att veta vad du haft för problem samt vad kostat på i reparationer genom åren, själv har jag bara haft detta huset/poolen under 2 år men allt verkar fungera bra, peppar, peppar.
mvh carlos <sol>
Pensionerade bor i Mälardalen, Eskilstuna:
Unipool från Folkpool byggd 1989, tiokantig /Rund 5,5 m, 4 st solfångare från Folkpool samt Poolfixaren,  automatisk styrning till solpaneler från Primastar, Sandfilter,
Saltgenerator från Intex Nordic,
Luftvärmepump (Vertikalpump) SPF-68 från svenska poolfabriken (Gullberg&Jansson)

Poolgiganten

Utloggad William

SV: Välkommen till PoolForum.se
« Svar #31 skrivet: april 23, 2009, 21:22:11:11 »
hej william
jag också en 10 kantig Unipool5,5 m från folkpool den är monterad 1989 i kjula.
Skulle vara roligt att veta vad du haft för problem samt vad kostat på i reparationer genom åren, själv har jag bara haft detta huset/poolen under 2 år men allt verkar fungera bra, peppar, peppar.
mvh carlos <sol>

Den stora kostnaden som jag skall investera i nu, är att TVÅ solpaneler pajade på en gång förra sensommaren. Den äldsta är det inget fel på. För övrigt är det inga större investeringar sen 1984 då jag bygde den. Vi har en swimmingpoolmaskin och den börjar bli skraltig,  men jag vill inte betala
över 10 000 för en "plastlåda" så jag håller på att reparera den själv.
Det finns tyvärr inga reservdelar till den, för den nya modellen är lite annorlunda konstruerad.
Sen är det bara typ slangar jag bytt ut. Säger som du peppar, peppar.
mvh.
William
Smart poolare, född 1935.
Kan lite om mycket samt mycket om pool efter 25 år.
Kör Mac OSX, Macfrälst!

Utloggad Carlos de sol

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Mälardalen
  • Antal inlägg: 1083
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • Härligt med Pool vid bra väder
    • Visa profil
SV: Välkommen till PoolForum.se
« Svar #32 skrivet: april 24, 2009, 20:02:54:54 »
hej william
jag också en 10 kantig Unipool5,5 m från folkpool den är monterad 1989 i kjula.
Skulle vara roligt att veta vad du haft för problem samt vad kostat på i reparationer genom åren, själv har jag bara haft detta huset/poolen under 2 år men allt verkar fungera bra, peppar, peppar.
mvh carlos <sol>

Den stora kostnaden som jag skall investera i nu, är att TVÅ solpaneler pajade på en gång förra sensommaren. Den äldsta är det inget fel på. För övrigt är det inga större investeringar sen 1984 då jag bygde den. Vi har en swimmingpoolmaskin och den börjar bli skraltig,  men jag vill inte betala
över 10 000 för en "plastlåda" så jag håller på att reparera den själv.
Det finns tyvärr inga reservdelar till den, för den nya modellen är lite annorlunda konstruerad.
Sen är det bara typ slangar jag bytt ut. Säger som du peppar, peppar.
mvh.
William
hej william
Jag hade precis samma problem lagade mina solpaneler med "Sika Flex " ett specilmedel för att laga PVC prylar
allt blev kanontätt, du kanske inte behöver köpa nytt.
mvh carlos <sol>
Pensionerade bor i Mälardalen, Eskilstuna:
Unipool från Folkpool byggd 1989, tiokantig /Rund 5,5 m, 4 st solfångare från Folkpool samt Poolfixaren,  automatisk styrning till solpaneler från Primastar, Sandfilter,
Saltgenerator från Intex Nordic,
Luftvärmepump (Vertikalpump) SPF-68 från svenska poolfabriken (Gullberg&Jansson)

Utloggad BoS

SV: Välkommen till PoolForum.se
« Svar #33 skrivet: juni 18, 2009, 20:35:15:15 »
Hej alla!
Har funderat på en sak, när jag varit i t.ex Turkiet så har jag sett pooler som inte har en vanlig skimmer (för yt-rening). I stället är dom fylld ända upp till kanten så att vattnet och ev skräp på ytan kan rinna över kanten och ner i en galler försedd ränna som går hela vägen runt poolen ca 20 cm utanför poolkanten. Är det någon som har kläm på hur en sådan pool fungerar?
Om någon har tips på någon hemsida där systemet beskrivs eller kanske kan beskriva det själv.
MVH  \\  BoS  \\

Utloggad Fia

SV: Välkommen till PoolForum.se
« Svar #34 skrivet: juni 18, 2009, 21:55:05:05 »
Hej o välkommen.  :)
Här finns en säljare av poolen med overflow systemet. Hur det fungerar vill jag inte svara på, har bara ett hum.
http://www.poolfixaren.se/Swimmingpool/PP-termo-Pooler/PP-Pool-med-owerflow/
Det finns en pool för alla trädgårdar och plånböcker, det gäller bara att hitta rätt.

Utloggad JohannD

SV: Välkommen till PoolForum.se
« Svar #35 skrivet: november 10, 2011, 12:51:49:49 »
Hej,
jag valde att gå med i det här forumet eftersom jag tänker bygga en inomhuspool i källaren.
Varför? För att jag börjat mina mornar med en morgonpromenad i rask takt, jogga lite. Men nu har jag skaffat ett kontorsjobb och har stora problem med ryggsmärtor under dagen. Därför tycker jag att det verkar som en bra idé att börja mina dagar med en simtur istället som sätter igång ryggmusklerna och axlarna.

Utloggad Erica

SV: Välkommen till PoolForum.se
« Svar #36 skrivet: november 11, 2011, 02:07:44:44 »
Hej,
jag valde att gå med i det här forumet eftersom jag tänker bygga en inomhuspool i källaren.
Varför? För att jag börjat mina mornar med en morgonpromenad i rask takt, jogga lite. Men nu har jag skaffat ett kontorsjobb och har stora problem med ryggsmärtor under dagen. Därför tycker jag att det verkar som en bra idé att börja mina dagar med en simtur istället som sätter igång ryggmusklerna och axlarna.

Inte alls en dum ide ! Vi har också en inomhuspool. dock inte i källaren eftersom vårt hus är källarlöst. Du har helt rätt i att en simtur är toppenmotion för kroppen. För oss som har flera barn blir det dock knappast någon tid för det på morgonen, alla är för upptagna, men ofta tar vi en simtur på kvällen strax innan det är dags att lägga sig. Man känner sig i toppform sedan och sover jättebra !

Utloggad Juppe

SV: Välkommen till PoolForum.se
« Svar #37 skrivet: juli 27, 2014, 20:49:52:52 »
Hej, har varit inne på detta forum och redan fått hjälp.
Vi har fått ärva ett hus med betongpool från ca 1966.
Läckte som ett såll förra året, och planen är att renovera upp den och njuta av den, tills nästa år
Kommer säkert behöva hjälp o goda råd, vilket jag är övertygad om att det finns goot om här.

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan