Prisfråga Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: Välkommen till PoolForum.se  (läst 136850 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Rickard

  • Rickard Marklund
  • Administrator
  • Dignitär
  • *****
  • Stad/land: Piteå
  • Antal inlägg: 5535
  • Total likes: 479
  • Kön: Man
  • Grundare och ägare av forumet
    • Visa profil
    • Besök gärna vår webshop för energibesparing.
SV: Välkommen till PoolForum.se
« Svar #10 skrivet: juni 15, 2006, 23:52:54:54 »
Så länge du är aktiv, genom att öppna en ny sida eller att skriva ett inlägg inom 15 minuter (sedan din senaste aktivitet) så räknas du som inloggad.
Driver webshopen www.energibutiken.se

Egen företagare: www.poolforum.se, www.varmepumpsforum.com, www.atvforum.se och www.energioffert.se
Pool från Svenska poolfabriken, 4 X 8 meter, Poolrening med CYA-fria Saniklar – Tempo Sticks.
Värmer med en Nibe 1255-12 kW jordvärmepump + 14.4 m2 Texsun solfångare till ca 32°C.
ORT: Piteå
Vår byggtråd: https://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=7.0

Poolgiganten

Utloggad Jörgen

  • JPe
  • Kunnig
  • ****
  • Stad/land: Blekinge
  • Antal inlägg: 141
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
    • Visa profil
SV: Välkommen till PoolForum.se
« Svar #11 skrivet: oktober 10, 2006, 17:51:30:30 »
Hej Rickard

 Jag har en annan liten fråga om forumet. Ibland när jag loggar in har jag kanske 5-6 st olästa kommentarer. Men nästa gång kan jag få upp kommentarer på "nya" inlägg som är daterade någon månad tillbaks. Alltså sista kommentaren på inlägget är en mån. gammal.
                         
       Hälsn. JPe

  ps. Har nu även börjat läsa in mig på värmepumpforumet också..Där finns att ta av ett bra tag.ds

Utloggad Rickard

  • Rickard Marklund
  • Administrator
  • Dignitär
  • *****
  • Stad/land: Piteå
  • Antal inlägg: 5535
  • Total likes: 479
  • Kön: Man
  • Grundare och ägare av forumet
    • Visa profil
    • Besök gärna vår webshop för energibesparing.
SV: Välkommen till PoolForum.se
« Svar #12 skrivet: oktober 11, 2006, 11:46:08:08 »
Nån fler som märkt detsamma?
Kan det ha att göra med från vilken dator du loggar in?

Värmepumpsforum är en riktig munsbit! Snart 100 000 inlägg att plöja igenom...  <help>
Driver webshopen www.energibutiken.se

Egen företagare: www.poolforum.se, www.varmepumpsforum.com, www.atvforum.se och www.energioffert.se
Pool från Svenska poolfabriken, 4 X 8 meter, Poolrening med CYA-fria Saniklar – Tempo Sticks.
Värmer med en Nibe 1255-12 kW jordvärmepump + 14.4 m2 Texsun solfångare till ca 32°C.
ORT: Piteå
Vår byggtråd: https://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=7.0

Utloggad poolnisse

  • Kunnig
  • ****
  • Antal inlägg: 138
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • Rubinpool 7x1,5m, Brillix inverter, Saltklorinator
    • Visa profil
SV: Välkommen till PoolForum.se
« Svar #13 skrivet: juni 13, 2007, 22:20:24:24 »
Hej Rickard!

Poolforum är SUPERBRAAA!!!!! <antman> <antman> <antman>

hälsn Poolnisse
poolnisse :)

Utloggad Rickard

  • Rickard Marklund
  • Administrator
  • Dignitär
  • *****
  • Stad/land: Piteå
  • Antal inlägg: 5535
  • Total likes: 479
  • Kön: Man
  • Grundare och ägare av forumet
    • Visa profil
    • Besök gärna vår webshop för energibesparing.
SV: Välkommen till PoolForum.se
« Svar #14 skrivet: juni 14, 2007, 14:39:42:42 »
Tack, det är alltid kul när folk visar sin uppskattning.
Fia är en stor del i att poolforum är så populärt och hon har som moderator och aktiv skribent varit riktigt bra på att skapa en positiv stämning i forumet.

/Rickard
Driver webshopen www.energibutiken.se

Egen företagare: www.poolforum.se, www.varmepumpsforum.com, www.atvforum.se och www.energioffert.se
Pool från Svenska poolfabriken, 4 X 8 meter, Poolrening med CYA-fria Saniklar – Tempo Sticks.
Värmer med en Nibe 1255-12 kW jordvärmepump + 14.4 m2 Texsun solfångare till ca 32°C.
ORT: Piteå
Vår byggtråd: https://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=7.0

Utloggad Fia

SV: Välkommen till PoolForum.se
« Svar #15 skrivet: juni 14, 2007, 19:27:09:09 »
Tack Rickard.  <sol>
Det finns en pool för alla trädgårdar och plånböcker, det gäller bara att hitta rätt.

Utloggad Rickard

  • Rickard Marklund
  • Administrator
  • Dignitär
  • *****
  • Stad/land: Piteå
  • Antal inlägg: 5535
  • Total likes: 479
  • Kön: Man
  • Grundare och ägare av forumet
    • Visa profil
    • Besök gärna vår webshop för energibesparing.
SV: Välkommen till PoolForum.se
« Svar #16 skrivet: juni 15, 2007, 09:05:08:08 »
Sedan får vi naturligtvis inte glömma alla andra "dignitärer" som bidragit med sin kunskap.

Bidda, med sin outsinliga energi och sitt obotliga teknikintresse!
Janne, som alltid har tid att ge ett råd till de som behöver hjälp!
Poolnicke, "privatimportören" som testar allt som går att testa för att spara de där sista kronorna, bara för att det går!
RLA, "Baquacilmannen"  ;) som jag tycker verkar vara rätt lik mig själv i sitt sätt att resonera, synd att vi inte bor grannar!

Det finns naturligtvis många fler att uppmärksamma som delaktiga i att detta forum verkar vara så uppskattat, för er som vill kika på vilka som bidragit mest till inläggsfloran så är detta en nyttig sida med all tillgänglig statistik.
Jag gissar att många av er inte hittat till den tidigare, därför länkar jag till den.  http://www.poolforum.se/forum/index.php?action=stats
Driver webshopen www.energibutiken.se

Egen företagare: www.poolforum.se, www.varmepumpsforum.com, www.atvforum.se och www.energioffert.se
Pool från Svenska poolfabriken, 4 X 8 meter, Poolrening med CYA-fria Saniklar – Tempo Sticks.
Värmer med en Nibe 1255-12 kW jordvärmepump + 14.4 m2 Texsun solfångare till ca 32°C.
ORT: Piteå
Vår byggtråd: https://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=7.0

Utloggad Fnaset

SV: Välkommen till PoolForum.se
« Svar #17 skrivet: april 14, 2008, 01:20:40:40 »
Jag är ny medlem som har haft både nytta och glädje av att läsa allt på forumet =)

Tar och gör en ny topic och hoppas på att få lite svar på de frågor som fortfarande kvarstår..

tack för en väldigt bra sida!!

mvh Håkan

Utloggad Sophia

SV: Välkommen till PoolForum.se
« Svar #18 skrivet: juni 27, 2008, 14:32:02:02 »
Får man komma med ett litet önskemål? En liten ordlista... "Skimmer" läser jag här och där men har inte riktigt fattat vad det är, tex. Vi har en ovanmarkspool på 17kubik och har "bara" filter i den. Nån gång då ekonomin tillåter vill vi ha en "riktig" nergrävd pool, och fram tills vi blir "rika" så läser jag på helt enkelt, och några ordförklaringar skulle inte vara fel! "liner" har jag ju kommit på vad det betyder, men kanske en förklaring vad man ska titta på då man köper liner? Olika tjocklekar, vad de har för för- och nackdelar och så. tex.

Utloggad Poolbadaren

  • Ekeby / Bjuvs Kommun, Skåne - "Simma lugnt"! ;-)
  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Ekeby / Bjuvs Kommun
  • Antal inlägg: 774
  • Total likes: 9
  • Kön: Man
  • Vikingpool 8*4 (*1,40) - Romantrappa ca. 47 m3
    • Visa profil
    • Egna poolbyggeprojektet 200705 - 200706
SV: Välkommen till PoolForum.se
« Svar #19 skrivet: juni 27, 2008, 19:59:14:14 »
Ordlista är ju faktiskt inte helt fel!  O0
Vill minnas jag sett ett par bra sådana men har ingen bra "kom-ihåg-för-det-just-nu"...  :-\
Man kan dock ofta finna en hel del ute bland de olika poolföretagen - ut och kika där i första rundan.
Det andra tipset är http://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=3101.msg23204#msg23204 som kan innebära att du den vägen hittar många inlägg i det du söker och där får klarhet i mycket.
Vårt poolbygge Maj - Juni 07 8)
* Vikingpool 8*4 djup ca.1,40 (1,52 tot.höjd) (frånAqua-Gripp-07, Påarp), Romantrappa 3*1,5 - utomhus/endast "bubbelplasttäckning"
* Uppvärmning bergvärme IVT-vp mod. Greenline HT PlusC7 (7,3 kW) (borrat extra djupmetrar för pooluppvärm. (tot.170m.)=avsedd att klara både hus- och pooluppvärm.)
* V-växlare Pahléns Maxi-Flo MF 400 120.
* Poolstyrning REGO med "inget eldrifttillskott" :o
* Poolsäsong från April till November. (25-) 30 grader! 8)

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan