Klicka för pris Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: Murad 4x8 pool - Företag i Skåne  (läst 2972 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Jimbo

Murad 4x8 pool - Företag i Skåne
« skrivet: november 09, 2017, 21:35:38:38 »
Någon som kan rekommendera ett företag i Skåne för en murad pool med linerduk? Tänker mig en gjuten platta, murade väggar i leca/siporex/thermo och sedan liner.
Vad bör en sådan konstruktion kosta på totalentreprenad (inkl grävning osv.)

Poolgiganten

Lars Persson

  • Gäst
Lars Persson
SV: Murad 4x8 pool - Företag i Skåne
« Svar #1 skrivet: november 15, 2017, 11:25:16:16 »
http://jf-fritid.se/ Har jag hört ska vara mycket kunniga och prisvärda. O0

Utloggad MathiasS

SV: Murad 4x8 pool - Företag i Skåne
« Svar #2 skrivet: november 15, 2017, 14:55:27:27 »
Lars, på vilket sätt var den rekommendationen relevant för någon som vill bygga en murad eller gjuten pool?

Jimbo, frågan är hur långt ett snöre är. Jag skulle säga att du får räkna med 250-550kkr beroende på omständigheter, utrustning, kvalitetsnivå och förhållanden på platsen.
7x4x1,5 Thermopool + 3m Roman trappa från Poolstore.
Pooltak: Deli B+ från Lars Sjöland
Värmepump: G&J GJPACW1V-20 9,2 kW
Astral Cantabric 500 sandfilter
Övrig utrustning från Pahlen:
Pahlen Minimaster för dosering av Klor och PH
UV-rening med Pahlen Auto UV-75
Pahlen bronspump P01 trefas ,55kW.
Pahlen rf inlopp, belysning och breddavlopp
Byggtråd: http://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=7416.0

Utloggad Jimbo

SV: Murad 4x8 pool - Företag i Skåne
« Svar #3 skrivet: november 27, 2017, 18:26:38:38 »
Förhållandena är bra och jag tror inte att vi behöver grundvattensänka. Tänker mig mosaikliner och rostfria detaljer. Mycket av rördragningen mellan pumphus och pool är redan förberedd.

Min tanke var att det skulle landa på cirka 200.000 utan pooltäckning...

Utloggad Oceanum

  • I branschen
  • Dignitär
  • ******
  • Antal inlägg: 362
  • Total likes: 36
  • Har en mosaikpool 10,5x3,5m
    • Visa profil
    • Oceanum - Pool & Pooltillbehör på nätet
SV: Murad 4x8 pool - Företag i Skåne
« Svar #4 skrivet: januari 01, 2018, 19:25:01:01 »
Någon som kan rekommendera ett företag i Skåne för en murad pool med linerduk? Tänker mig en gjuten platta, murade väggar i leca/siporex/thermo och sedan liner.
Vad bör en sådan konstruktion kosta på totalentreprenad (inkl grävning osv.)

Det är tämligen enkelt att bygga en leca/thermopool, med det menar jag att du inte måste hitta en firma som byggt pooler tidigare för att de skall klara av poolbygget.

Väljer du ett poolpaket från en poolförsäljare ingår även detaljerad byggmanual, dessa går även att hitta på nätet (skicka PM om du inte får tag på någon så kan jag hjälpa dig). Dessa är pedagogiska och enkla för en hantverkare att följa, och för dig att läsa och vara KA under projektet.

Fördelen med en firma som gjort det många gånger är väl ökad effektivitet/färre misstag, givet att du får samma kvalitet i slutänden är det väl i så fall pris och tid som styr vem som får jobbet.

Vet ej om det gav dig något svar på frågan dock..   :o

//Martin - oceanum.se
Mvh
Martin | Oceanum

Vi jobbar med Pahlén, Gullberg & Jansson, Chemoform, Swed Handling, Clear Pool, Lay Z Spa, Scuba II, Litokol, Walter

Utloggad Poolbutik

SV: Murad 4x8 pool - Företag i Skåne
« Svar #5 skrivet: januari 02, 2018, 11:35:49:49 »
Nu arbetar inte vi i Skåne men om vi skulle göra det jobbet "badklart" dvs du pekar på tomten var du vill ha poolen sedan gör vi resten tills poolen är igång och du fått instruktioner om hur allt ska skötas. Ett sådant jobb (förutsatt att det inte dyker upp något oväntat vid grävningen, stora stenar, berg, gamla husgrunder) kostar vanligtvis runt 300 000 kr. Sedan varierar det uppåt och nedåt ett gäng tusenlappar beroende på tillbehör, val av värmare, plast är billigare än rostfritt, någon täckning borde du ha, kvalitet på pump, osv osv).

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan