Klicka för pris Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: Stängning av värmepool inför vintern  (läst 1200 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Tessan78

Stängning av värmepool inför vintern
« skrivet: oktober 10, 2017, 17:01:58:58 »
Hej
Nu har jag stängt ner poolen efter vår första sommar, jag hade helt missat att man skulle låta den cirkulera ner till 10grader så jag hoppas det inte ställer till det. Jag stängde av allt rakt upp och ner, backspolade så långt jag kunde och sen sänkte jag vattennivån till strax under utloppet och lossade kopplingar och tömde sandfilter och pump så det har jag nu tagit in. Jag är dock lite osäker på min poolvärmepump som jag tänkte låta stå ute övertäckt med några mattor.

Jag lossade slangarna bak och tömde på vatten men jag är osäker på om jag verkligen fått ut allt vatten, jag har en brilix och ser inte att jag har några avtappnings mer än slangarna där vatten åker in och ut.

Hur kan jag säkerställa att allt vatten är borta? Kan man sätta en våtdamsugare och suga där slangarna suttit?

Något mer jag måste tänka på innan vintern slår till?

Poolgiganten

Utloggad Jansch

SV: Stängning av värmepool inför vintern
« Svar #1 skrivet: oktober 21, 2017, 12:38:03:03 »
Jag lossar ena fästet på värmepumpen och vickar lite fram och tillbaka så att det sista vattnet rinner ut.
Våtdamsugare är väl en bra ide!

Det handlar ju om att inget rör få vara FYLLT med vatten för då kan frostsprängning ske. Ligger några droppar kvar är det nog riskfritt.

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan