VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: Objudna små gäster i poolen.  (läst 8718 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Minipool

Objudna små gäster i poolen.
« skrivet: juli 01, 2006, 16:55:45:45 »
Hej.
Det verkar som de flesta här har lite större pool än jag, men jag hoppas ändå på lite hjälp. ;)

Köpte en liten minipool till dottern, en sån där med uppblåsbar ring runt som rymmer ca 5 kubik. Fyllde den med kommunalt vatten och allt var frid och fröjd...

vi har väl badat i den ca 2 gånger de första dagarna vi hade den, sen har den inte använts under ca en 2 veckorsperiod.

Nu till problemet, Jag har hittat små tunna maskar i filtret :o (patronfilter) och det verkar ju mycket otrevligt.  :'(
Inan maskarna hittades så hade jag inte tillsatt några kemikalier i vattnet, har nu haft i klor och fixat ph, men de jävlarna finns fortfarande kvar.

Nån här som har några ideer på vad det kan vara?
En lösning är ju att tömma den och fylla den igen, men då vill ja ju inte ha tillbaka "besökarna"

Ps, vi har inte mask i magen ;D

Mvh Chrichan

Poolgiganten

Utloggad Minipool

SV: Objudna små gäster i poolen.
« Svar #1 skrivet: juli 01, 2006, 20:37:23:23 »
Hej igen.

Verkar inte va nåt vanligt problem alltså, 20 läsare men inga svar.
 Min fundering nu är om det är nån vatten levande larv, tex denna.

(Harskrank)

Men vad vet jag? Dessa borde dock vara svåra att finna i filtret hos er som har mer avancerade grejer med sand osv

Mvh

Utloggad solis

SV: Objudna små gäster i poolen.
« Svar #2 skrivet: juli 01, 2006, 23:57:12:12 »
Hej hopp..Jag hade också en sådan pool förra året.Jag var nere på vår färg affär och köpte klor, då frågade han om jag hade mask i poolen.Jag hade ingen mask i poolen, men problemet verkade ju vara rätt så vanligt.Det blir ju skit i poolen redan när man i princip fyller den, detta accelererar ju sedan med värme och hur mycket man badar i den.Av skiten bildas mask och andra otrevliga saker.Jag tror nog att kloret tar död på det men va tusan häll ut vattnet och ta nytt.skrubba ren poolen och fyll på nytt.5 kubik är ju trots allt inte så mycket ;).

Utloggad Minipool

SV: Objudna små gäster i poolen.
« Svar #3 skrivet: juli 02, 2006, 22:10:27:27 »
Hello igen.

Nu är "poolen" tom, tänkte bara visa en liten bild på vad ni kanse har i era badplatser, ja gissar nu på nån typ av mygglarv.



ca 10 mm lång, mysig va?

Simma lugnt.

Mvh

Utloggad Fia

SV: Objudna små gäster i poolen.
« Svar #4 skrivet: juli 02, 2006, 23:08:17:17 »
Hej Minipool!
Tack o lov så har jag inte hittat några i min pool.....än så länge! :-\
« Senast ändrad: juli 02, 2006, 23:47:18:18 av Fia »
Det finns en pool för alla trädgårdar och plånböcker, det gäller bara att hitta rätt.

Utloggad Minipool

SV: Objudna små gäster i poolen.
« Svar #5 skrivet: juli 02, 2006, 23:40:54:54 »
Hej.

Nää, förmodligen finns dom inte heller. ;) O jag har lärt mig av misstagen att pyttsa i klor direkt vid fyllningen nästa gång.

Tack för ett trevligt forum, jag har här blivit inspirerad av att fortsätta med minipool-projektet, samt att kanske bygga en badtunna i framriden.

Mvh

Utloggad Fia

SV: Objudna små gäster i poolen.
« Svar #6 skrivet: juli 02, 2006, 23:46:52:52 »
Det är väldigt lätt att bli lite "poolskadad" i det här forumet. ;)
Mycket intressant läsning! :)
Det finns en pool för alla trädgårdar och plånböcker, det gäller bara att hitta rätt.

Utloggad Gustavsson

  • Ska bygga Pumphus i sommar
  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Bjuv
  • Antal inlägg: 392
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • Pool är gött!
    • Visa profil
    • PROVISORISK SIDA
SV: Objudna små gäster i poolen.
« Svar #7 skrivet: juli 03, 2006, 00:03:08:08 »
Ser helt klart ut som en mygglarv.

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan