CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Centralventil till filter i rätt läge??  (läst 2438 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad thomaslakers

Centralventil till filter i rätt läge??
« skrivet: maj 10, 2012, 06:44:15:15 »
Hej!
Jag byte sanden i mitt filter och passade på att skruva ner och smörja in centralventilen en 6 vägs Phalens ventil med blå etikett på ovansidan filter 600 liter, tyvärr så monterade jag inte ihop detta samma dag så jag blev lite osäker på om jag nu har monterat det som den skall vara.
Som den står nu så har jag läget "cirkulation" rakt fram där manometern sitter, är det någon som har en bild på hur den skall vara monterad i rätt läge? eller tips på hur jag kan testa.
Jag tänkte starta poolen i helgen men som sagt är lite osäker på om jag har fått denna i rätt läge.

Tacksam för svar Mvh Thomas
Poolstore 4x10x1,5 med trappa Roman end classic 3,0x110, byggnadsår 2007 ej helt klar och blir det nog aldrig,Värmer med gullberg&jansson 13,8kw + VP CTC Eco heat 8,5 + vvx  Pahlens 75kw, rening sandfilter 600, pump victoria 3 fas 0,76kw, 1hk

Poolgiganten

Utloggad thomaslakers

SV: Centralventil till filter i rätt läge??
« Svar #1 skrivet: maj 10, 2012, 07:48:02:02 »
Hej Igen!

Ser att jag skrev fel i vilket läge jag har monterat ditt översta huset med handtaget på, den står i läge "Filter" ovanför manometern och inte cirkulation som jag skrev tidigare.
Mvh Thomas
Poolstore 4x10x1,5 med trappa Roman end classic 3,0x110, byggnadsår 2007 ej helt klar och blir det nog aldrig,Värmer med gullberg&jansson 13,8kw + VP CTC Eco heat 8,5 + vvx  Pahlens 75kw, rening sandfilter 600, pump victoria 3 fas 0,76kw, 1hk

Utloggad Rickard

  • Rickard Marklund
  • Administrator
  • Dignitär
  • *****
  • Stad/land: Piteå
  • Antal inlägg: 5545
  • Total likes: 481
  • Kön: Man
  • Grundare och ägare av forumet
    • Visa profil
    • Besök gärna vår webshop för energibesparing.
SV: Centralventil till filter i rätt läge??
« Svar #2 skrivet: maj 10, 2012, 08:00:18:18 »
Har försökt hitta någon info om det där, men går bet, kan du inte bara ringa Pahlens, de bör kunna ge ett snabbt svar.
Dela gärna med dig av infon sen, om du ringer.

/Rickard
Driver webshopen www.energibutiken.se

Egen företagare: www.poolforum.se, www.varmepumpsforum.com, www.atvforum.se och www.energioffert.se
Pool från Svenska poolfabriken, 4 X 8 meter, Poolrening med CYA-fria Saniklar – Tempo Sticks.
Värmer med en Nibe 1255-12 kW jordvärmepump + 14.4 m2 Texsun solfångare till ca 32°C.
ORT: Piteå
Vår byggtråd: https://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=7.0

Utloggad thomaslakers

SV: Centralventil till filter i rätt läge??
« Svar #3 skrivet: maj 10, 2012, 08:19:05:05 »
Hej Rickard!
Verkar som att privat personer skall kontakta återförsäljaren direkt, jag har skickat ett mail till Poolstore och hoppas att dom svarar.
Lite klantigt av mig att inte märka upp läget men så är det:-)
Mvh Thomas
Poolstore 4x10x1,5 med trappa Roman end classic 3,0x110, byggnadsår 2007 ej helt klar och blir det nog aldrig,Värmer med gullberg&jansson 13,8kw + VP CTC Eco heat 8,5 + vvx  Pahlens 75kw, rening sandfilter 600, pump victoria 3 fas 0,76kw, 1hk

Utloggad Rickard

  • Rickard Marklund
  • Administrator
  • Dignitär
  • *****
  • Stad/land: Piteå
  • Antal inlägg: 5545
  • Total likes: 481
  • Kön: Man
  • Grundare och ägare av forumet
    • Visa profil
    • Besök gärna vår webshop för energibesparing.
SV: Centralventil till filter i rätt läge??
« Svar #4 skrivet: maj 10, 2012, 08:24:13:13 »
OK.

Irriterande det där - att de som verkligen kan ge support vägrar göra det.  <hmm>
Driver webshopen www.energibutiken.se

Egen företagare: www.poolforum.se, www.varmepumpsforum.com, www.atvforum.se och www.energioffert.se
Pool från Svenska poolfabriken, 4 X 8 meter, Poolrening med CYA-fria Saniklar – Tempo Sticks.
Värmer med en Nibe 1255-12 kW jordvärmepump + 14.4 m2 Texsun solfångare till ca 32°C.
ORT: Piteå
Vår byggtråd: https://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=7.0

Utloggad thomaslakers

SV: Centralventil till filter i rätt läge??
« Svar #5 skrivet: maj 10, 2012, 11:02:30:30 »
Hej!

Fick snabbt svar av Jonas Rydberg på Pool store tack för detta, jag har tydligen monterat överdelen 180grader fel, det skall vara "backspolning" ovanför manometern och jag har "Filter idag.
Skall ändra detta ikväll och prov köra.
Mvh Thomas
Poolstore 4x10x1,5 med trappa Roman end classic 3,0x110, byggnadsår 2007 ej helt klar och blir det nog aldrig,Värmer med gullberg&jansson 13,8kw + VP CTC Eco heat 8,5 + vvx  Pahlens 75kw, rening sandfilter 600, pump victoria 3 fas 0,76kw, 1hk

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag