CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Lågt PH värde!!  (läst 2058 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad thomaslakers

Lågt PH värde!!
« skrivet: augusti 24, 2007, 16:30:19:19 »
Hej!
Vill fråga då jag har lågt ph 7,1, ungarna vill bada och jag undrar om man kan dosera detta under tiden dom badar eller om det är farligt och man skall vänta till ikväll?
Mitt vatten har blivit lite grönt och jag undrar om det kan vara detta då jag har rätt klor värde.
Jag blandar som du Fia har skrivit innan 100g per 10m3 för höjning av 0,1??

Tacksam för snabbt svar

Mvh Thomas
Poolstore 4x10x1,5 med trappa Roman end classic 3,0x110, byggnadsår 2007 ej helt klar och blir det nog aldrig,Värmer med gullberg&jansson 13,8kw + VP CTC Eco heat 8,5 + vvx  Pahlens 75kw, rening sandfilter 600, pump victoria 3 fas 0,76kw, 1hk

Poolgiganten

Utloggad Fia

SV: Lågt PH värde!!
« Svar #1 skrivet: augusti 24, 2007, 20:29:25:25 »
Hej, kom nyss från jobbet.
Doseringen är rätt o jag skulle låta ungarna bada färdigt först o blanda sen. Ta lite i taget o heller två gånger, ibland så sticker det iväg snabbt. Kloret gör inte lika bra verkan om Ph´t är fel. Hoppas det löser sig.
Det finns en pool för alla trädgårdar och plånböcker, det gäller bara att hitta rätt.

Utloggad thomaslakers

SV: Lågt PH värde!!
« Svar #2 skrivet: augusti 24, 2007, 23:33:46:46 »
Tack jag provardeta Fia
Poolstore 4x10x1,5 med trappa Roman end classic 3,0x110, byggnadsår 2007 ej helt klar och blir det nog aldrig,Värmer med gullberg&jansson 13,8kw + VP CTC Eco heat 8,5 + vvx  Pahlens 75kw, rening sandfilter 600, pump victoria 3 fas 0,76kw, 1hk

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag