Klicka för pris Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: Service/reservdelar till CompHeat140  (läst 529 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad BeyondEvil

Service/reservdelar till CompHeat140
« skrivet: juni 13, 2021, 13:13:53:53 »
tl;dr: Var kan jag få hjälp med service och/eller reservdelar till en CompHeat 140 i Stockholmstrakten (Gnesta)?


Köpte ett hus som tyvärr kom med pool, den kommer troligtvis avyttras efter denna säsong. Men barnen vill ju såklart använda den medan den finns. Har därför spenderat tid jag inte har till att "vårstarta" den.

Observera att jag aldrig ägt en pool tidigare och har ingen aning om hur saker och ting funkar.

Har mha grannar och Youtube i alla fall fått igång den så pass att vattnet cirkulerar (åt rätt håll). Pumpen låter som en jumbojet, men det kommer en separat tråd om detta.

Försökte i dag starta poolvärmaren som är av typen luftvärmepump. På maskinen står det att den heter "Competition 50HPRA-E" (se bild på etikett nedan) men det är lönlöst att göra en internet-sökning på. Av spec:en och utseendet att döma så verkar det vara samma maskin som Folkpools "CompHeat 140".

Displayen tänds och det står "17" i den. Ingen av knapparna ger någon respons vid snabb tryckning. Håller jag in "pil upp" så stängs den av.

Så nu till frågorna:

1. Var börjar jag felsöka?
2. Vilka kan bistå med service? (Folkpool verkar inte sälja dessa längre.)
3. Var kan man köpa ev. reservdelar?

Jag har erforderliga kunskaper i både stark- och svagström samt elektronik.

Poolgiganten

Utloggad BeyondEvil

SV: Service/reservdelar till CompHeat140
« Svar #1 skrivet: juni 13, 2021, 14:11:12:12 »
Startade om värmaren nu och då står det växelvis 000 och ddd i displayen, hittar inget i manualen om det.

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan