VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: Skall byta från Vp till fjärrvärme, fått ett utrustningsförslag.  (läst 843 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Oliver Steinlechner

  • Gäst
Oliver Steinlechner
Skall byta från Vp till fjärrvärme, fått ett utrustningsförslag.
« skrivet: maj 17, 2021, 14:56:53:53 »
Jag är trött på min poolvärmepump V20 från Gullberg och Jansson och är inne på att byta till värmeväxlare på den befintliga fjärrvärmen. Inte för att vi har billig fjärrvärme, utan för att få bättre effekt och snabbare uppvärmning och således längre säsong.

Fick detta förslag från min leverantör. Känns smart och bra, men oftast så har ni i forumet betydligt enklare lösningar som fungerar minst lika bra om inte bättre. Kom gärna med förslag.

Poolgiganten

Utloggad Coolg8

SV: Skall byta från Vp till fjärrvärme, fått ett utrustningsförslag.
« Svar #1 skrivet: juni 04, 2021, 20:54:23:23 »
Det där är en standard lösning, priset är helt ok, då ut priset är ca 13.0000+moms och frakt.
Beroende på vilket vvx fabrikat du har till huset finns det ett färdigt rörpaket som förenklar installationen på primärsidan.

Sen kan du fundera på om du ska koppla den primärt eller sekundärt, beroende på vad din leverantör tycker.

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan