VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: Få det snyggt runt pooltrappan  (läst 2123 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Rodge68

  • Kunnig
  • ****
  • Stad/land: Karlstad
  • Antal inlägg: 91
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • Pool javisst!
    • Visa profil
Få det snyggt runt pooltrappan
« skrivet: april 22, 2014, 14:10:28:28 »
Jag kommer att lägga trallvirket så att det blir ändträt som vetter ut mot pooltrappan, men finns det någon som har bra tips på hur man kan dölja ändträt på ett snyggare sätt?
Finns det någon vit gummi/plastlist som man kan skruva på?

Ska man figursåga och lägga runt den rundade kanten?

Hur har ni löst det med trappan?

Vi har ingen kantram runt poolen, ska kanske tilläggas...
Bygger  Miljöpool från Poolkungen, 4x7 m ,med romersk trappa. 1,4 baddjup. Mosaik liner, 0,8mm.

Poolgiganten

Utloggad FlyHigh

SV: Få det snyggt runt pooltrappan
« Svar #1 skrivet: april 22, 2014, 15:18:02:02 »
Jag har inte löst det än men så här skall jag göra när jag byggt färdigt pooldäcket.

Innan jag började lägga trallen så ritade jag av trapppans kontur på en spånskiva.
Trallen har jag låtet gå så långt ut att den minst täcker halva trappans kant.
När all trall är färdiglags/utbytt så sågar jag ut spånskivan och använder som mall till överhandsfräsen. Detta kör jag med en rak fräs. Sedan tar jag bort spånskivan och kör men en profilerad fräs, troligtvis lite större en trallens rundning så det synliga raka ändträt bli så lite som möjligt.

Det jag inte riktigt bestämt är hur mycket av pooltrappens top som skall synas. Det lutar åt några centimeter, ca halva bredden på trappans top. Jag kände mig fram och tyckte detta blev snyggare än kant i kant.

Hur ligger ditt tralldäck i förhållande till trappan?

/Erik S
Byter ut rund 3m ovanmarkspool mot nedgrävd 6*3 plåtpool med romansk trappa våren/sommaren 2013. Länk till vår byggblog finns i min profil.

Utloggad Rodge68

  • Kunnig
  • ****
  • Stad/land: Karlstad
  • Antal inlägg: 91
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • Pool javisst!
    • Visa profil
SV: Få det snyggt runt pooltrappan
« Svar #2 skrivet: april 30, 2014, 16:45:08:08 »
Trallen ligger över poolstommen och vi valde att helt enkelt bara såga en radie som är 5 mm större än poolens innerdiameter. Blir helt ok.
Bygger  Miljöpool från Poolkungen, 4x7 m ,med romersk trappa. 1,4 baddjup. Mosaik liner, 0,8mm.

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan