CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Undvika att återfylla runt lampor?  (läst 913 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Eriaxe

  • Kunnig
  • ****
  • Antal inlägg: 89
  • Total likes: 37
  • Planerar poolbygge under hösten/våren 19/20
    • Visa profil
Undvika att återfylla runt lampor?
« skrivet: december 21, 2019, 17:20:20:20 »
Jag håller på bygger en stålelementpool (Poolkungen Eco Premium) ursprungstanken var att inte återfylla runt poolen, för att ha kontroll på ev läckage vid genomföringar etc. Nu visar det sig dock att det rasar jord från sidorna i gropen, så jag kommer ändå behöva fylla för att få dränerande material närmast stommen. Jag funderar på om det vore värt att bygga lådor runt lamphusen för att kunna inspektera dem och åtgärda ev läckage? De sitter ju rätt långt ned och frågan är om man ändå kommer komma åt i ett djupt schakt? Dessutom ökar man ju risken för att det fryser. Kanske lika bra att fylla igen och se till att det är tätt och blir det problem i framtiden så vet man ju i alla fall var man ska gräva...
Någon med erfarenheter av detta?
Bygge 2019-20 av Poolkungen Eco Premium 4x8 m med helgaveltrapp och blå mosaikliner. Ecolight UV-rening, Saphir 110 reningsverk, Ecoheat IXM7 värmepump, Blue Connect+. EcoClean 3000 poolrobot. Bumerang Deli klimatsmart pooltak. Kanalplast, klarglas i gavlar. Antracitgrått.
Byggtråd: https://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=15847.msg115005#msg115005

Poolgiganten

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag