CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Lecapoolbygge. Tipps  (läst 5461 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Frdde

Lecapoolbygge. Tipps
« skrivet: december 26, 2007, 17:05:23:23 »
Hej Har läst en hel del om pooler här på poolforum om vilken pooltyp man ska ha.
Jag kom fram till att jag inte ville ha lainer pool då jag vart varnad att om det går hål i lainer så märker man inte det fören efter vintern. ex om ett barn kastar i något som skadar lainern
så märker vi inte det .När vintern kommer så lägger sig en isskorpa sammtidigt som det läcker så saktliga.vad händer jo isskorpan drar med sig lainern i kanterna neråt varefter som vattnet försvinner.Mad andra ord en kass lainer som kostar en hel del.

Jag började och tänka vad som håller bäst och vad som ger mig möjlighet att använda fantasin att få min pool som jag vill ha.
.
Jag kom fram till leca men hur ska jag få den tät till ett rimligt pris.
Jag började och kolla med lite kontakter  och fick tipset att plasta poolen.
Hur .????
Det löser sig tänkte jag.
Jag började att mura poolen samtidigt som jag började att leta efter firmor som plastar pooler.
Inga problem.
Fann en firma som kom och lämnade pris .
Till min förvåning vart det till nästan samma pris som lainer även att jag hade en mindre spa del
och trappa.
 O0
Nu efter en sommar och  en halv vinter så ser jag att den håller perfekt för is och dyl.

Detta sätt att bygga pool vill jag verkligen rekomendera.
MVH FH




Poolgiganten

Utloggad aromata

SV: Lecapoolbygge. Tipps
« Svar #1 skrivet: december 26, 2007, 20:37:39:39 »
Hur plastade de? Kan man spruta på plasten?
Vilken typ av plast?
Beräknad hållbarhet?
Berätta mer!

Min liner är från 1995 så jag förmodar att jag bör inta beredskapsläge när det gäller ett byte. Därför är jag även intresserad av ditt alternativ.

Utloggad Janne

SV: Lecapoolbygge. Tipps
« Svar #2 skrivet: december 26, 2007, 22:52:34:34 »
Hej,

Har du hållt i 1,5 mm liner?
Han som la våran liner hade gjort detta i 10 år, innan dess så hade hans far gjort det i 10 år.
Dom har inte varit i samma pool två gånger och laggt ny liner.

Jag dömmer inte ut din plast pool, säkert kanon bra.
Men kass är det inte, med tanke på att det finns ett antal liner pooler.

//Janne
Första poolen: Åttaformad plåtpool, solvärme och saltgenerator.
Andra poolen: Rektangulär murad med lecablock, poolvärmepump GJPACW-20 och klorautomat.

Utloggad Frdde

SV: Lecapoolbygge. Tipps
« Svar #3 skrivet: december 27, 2007, 14:59:01:01 »
Hej.Man dom anväde sig av samma plast som du har när man bygger båtar .
Dom sprutade inte .dom rollar ut plast som man lägger glasfiberduk i.
efter detta så appliceras geloac i 2 lager och till slut toppcoat.
Dom lovade att denna typ av pool håller hur lång tid som helst.
Sammtidigt som det inte kostar extra för trappor och dyl.

Utloggad aromata

SV: Lecapoolbygge. Tipps
« Svar #4 skrivet: december 27, 2007, 18:51:53:53 »
Glasfiberplast som man använder i båtar verkar ju kunna hålla väldigt länge. Det borde vara lätt att reparera också om man får nån skada. Sen går det väl alltid att lägga en liner ovanpå plasten om det skulle behövas. För att plocka bort plasten kan man nog glömma.

Ja, det är kanske bra. Dessutom skulle man ju kunna göra likadant om man vill ha en damm i trädgården.

Vem gör sådana jobb?

Utloggad HappyDigger

  • Expert
  • *****
  • Stad/land: Rosersberg - Norra Stockholm
  • Antal inlägg: 208
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • Small boys have small toys. Big boys...
    • Visa profil
SV: Lecapoolbygge. Tipps
« Svar #5 skrivet: december 30, 2007, 02:53:56:56 »
Janne - du måste ha använt dig av samma kille som vi gjorde, Johan från Stockholms Pool & Bygg?

Håller med om att 1,5 mm linern är ruggigt stabil. Vi tittade även på en specialpolymer som sprayades men fastnade för linern pga möjlighet till mönster. Det ger ett liv i poolen som man inte får med en enfärgad liner.

Men det är strålande med nya idéer och tillvägagångssätt. Tack för tipset Frdde  O0

Egenbyggd pool (2006-07) i leca med barndel och inbyggd trappa och därför svetsad liner. 8m x 4,2m och 1,65 djup med pooltak från Idealcover och italiensk led-belysning. Numera vanlig klor (tidigare Baquasil) och värmer via bergvärme och värmeväxlare. Med viss sorg bytt den egna grävmaskinen mot en BMW R1200GS Adventure. Byggbilder http://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=993.0]h

Utloggad Janne

SV: Lecapoolbygge. Tipps
« Svar #6 skrivet: december 30, 2007, 15:34:14:14 »
HappyDigger: Nix jag har använt DN pool i Malmö.

Jag har en fråga om plasten:
Behöver man måla om den någon gång?
Om ja hur ofta och hur mycket kostar färgen per kvm?

//Janne
Första poolen: Åttaformad plåtpool, solvärme och saltgenerator.
Andra poolen: Rektangulär murad med lecablock, poolvärmepump GJPACW-20 och klorautomat.

Utloggad Frdde

SV: Lecapoolbygge. Tipps
« Svar #7 skrivet: december 31, 2007, 15:41:01:01 »
Ja det kan behövas efter ca 3-4 sommrar.
Det kostar inte så himla mycket skulle gissa ca 1500:-till en standardpool 8*4*1,5

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag