VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: Nybliven spabadsäagre  (läst 1452 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Kahn-d

Nybliven spabadsäagre
« skrivet: november 09, 2018, 14:33:45:45 »
Tjena:)

Första inlägget. Upptäckte forumet först efter vi köpt Spabad. Hoppas nu inte att ni tycker att vi gjort bort oss med modell... Jacuzzi J-245 står nu hemma och väntar på elektrikern. Tills dess försöker jag läsa på i manualerna om spakemi och ditten och datten. Vi valde modell efter känsla kopplat till budget så att säga.

Har ni några tips till mig. Är som sagt helt grön inom detta område. Några tillbehör som är bra att ha? Något annat att tänka på?

Ha det!

Poolgiganten

Utloggad stea

SV: Nybliven spabadsäagre
« Svar #1 skrivet: november 24, 2018, 08:50:33:33 »
Är också ganska ny, fick mitt bad (Viskan Asperö) installerat för en dryg månad sen. Vad jag lärt mig som jag inte vistte när jag köpte var djungeln vad det gäller spakemi. Trodde i min enfald att det var bara att följa ett standard förfarande.  Men det fanns en mängd olika åsikter och sätt att sköta. min första "besvikelse" var att ingen nämnt cyanusyra som finns i det klor man använder och som byggs upp med varje klorering och som gör att kloret till slut inte gör någon effket och man måste byta vatten. Så läs på t.ex. här på forumet och skapa dig en uppfattning.

Kahn

  • Gäst
Kahn
SV: Nybliven spabadsäagre
« Svar #2 skrivet: december 01, 2018, 23:25:26:26 »
Tack för svar!

Har läst en massa trådar och drar samma slutsats. Verkar vara många olika bud, men jag ska testa mig fram och vara varsam med doseringen!

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan