VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: CapriBauhuas vinter ??  (läst 9132 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad conza

CapriBauhuas vinter ??
« skrivet: augusti 31, 2009, 09:49:41:41 »
Ni som har capri poolen från bauhaus , hur brukar ni göra inför vintern ??  Ska man tömma poolen helt eller delvis ??? 

Poolgiganten

Utloggad m.pean

SV: CapriBauhuas vinter ??
« Svar #1 skrivet: augusti 31, 2009, 18:01:46:46 »
Delvis....

Utloggad conza

SV: CapriBauhuas vinter ??
« Svar #2 skrivet: september 14, 2009, 14:11:50:50 »
En annan fråga med... hur har ni som har en sån pool löst det med övertäckningen inför vintern...  funderade på att skaffa plåtar, men det är ju inte helt lätt o förvara dom sen på sommaren ...   


Ge mig lite ideer, bifoga gärna med bilder på erat bygge ...

Utloggad Badpojken

  • Kunnig
  • ****
  • Stad/land: Staffanstorp/Skåne
  • Antal inlägg: 67
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
    • Visa profil
SV: CapriBauhuas vinter ??
« Svar #3 skrivet: september 14, 2009, 23:18:42:42 »
Jag har en Bestway och lägger en lättpressening över den och ner i vattnet sen spänner jag en 5mm stålvajer runt och fyller lite vatten i presseningen för att inte vinden ska lyfta den.

Går kanske inte att göra på en sån du har <dontkn>
Bestway steel pro frame pool.
Sandfilter från Harald Nyborg.

Utloggad conza

SV: CapriBauhuas vinter ??
« Svar #4 skrivet: september 17, 2009, 15:32:10:10 »
Jag har en Bestway och lägger en lättpressening över den och ner i vattnet sen spänner jag en 5mm stålvajer runt och fyller lite vatten i presseningen för att inte vinden ska lyfta den.

Går kanske inte att göra på en sån du har <dontkn>

Jo det går nog... men hamnar det inte mycket skit i poolen då..  borde ju samlas en hel del vatten på presseningen ,eller ??

Jag har hittat ett byggbeslag på jul som har sex st uttag för reglar som är vinklade 30 grader...  min ide är att fästa upp det och sen fästa en pressening ovanpå det .. då borde ju löv,vatten lätt kunna rinna av..sammtidigt som det blir lätt o plocka ner o förvara över sommaren ..
Har inte gjort detta än utan ska fixa klart lite andra projket först , Läggger ut bilder på det om nån vecka .. lite svårt o förklara ...

Utloggad Badpojken

  • Kunnig
  • ****
  • Stad/land: Staffanstorp/Skåne
  • Antal inlägg: 67
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
    • Visa profil
SV: CapriBauhuas vinter ??
« Svar #5 skrivet: september 18, 2009, 23:35:41:41 »
Jo det gör det. På våren kopplar jag pumpen och damsuger vattnet som liger i presseningen på så sätt fyller jag pumpen med renat regnvatten sen backspolar jag. Sen är det bara att starta poolen på vanligt sätt.

Kan ju tipsa om att regnvattnet som samlas i presseningen vattnar jag blommorna inomhus med, dom stormtrivs och blir riktigt fina O0. Dvs om det inte är fruset till is.
Bestway steel pro frame pool.
Sandfilter från Harald Nyborg.

Utloggad fredda

SV: CapriBauhuas vinter ??
« Svar #6 skrivet: oktober 04, 2009, 12:03:28:28 »
ja då va det dax å göra vinter  :'(.

ja var inne på oxå lägga på självbärande plåtar, men kollade i jula katalogen å hittade ett toppbeslag som andväns till att göra lusthus. Det är ett beslag som har 30 grades lutning, 8st uttag för 45*70reglar.

sen köpte ja reglar på byggmax i 2,5m längder (det har dom kapat å klart) skruvade fast reglarna å la dit några stöd reglat för att va lite mer stabilitet.

köpte en press samtidigt på jula som är 5,4*7 å spände den hårt.
sen var det bara att be sambon å komma ut å hjälpa till å lägga på taket.

klart för vintern O0

tog mig ca 1.5 timmar å fixa till allt

Utloggad conza

SV: CapriBauhuas vinter ??
« Svar #7 skrivet: oktober 24, 2009, 19:09:47:47 »
ja då va det dax å göra vinter  :'(.

ja var inne på oxå lägga på självbärande plåtar, men kollade i jula katalogen å hittade ett toppbeslag som andväns till att göra lusthus. Det är ett beslag som har 30 grades lutning, 8st uttag för 45*70reglar.

sen köpte ja reglar på byggmax i 2,5m längder (det har dom kapat å klart) skruvade fast reglarna å la dit några stöd reglat för att va lite mer stabilitet.

köpte en press samtidigt på jula som är 5,4*7 å spände den hårt.
sen var det bara att be sambon å komma ut å hjälpa till å lägga på taket.

klart för vintern O0

tog mig ca 1.5 timmar å fixa till allt



Precis så jag tänkt o göra !!!!!! :) Ska åka in till jula imorgon o köpa ett sånt toppbeslag

Utloggad conza

SV: CapriBauhuas vinter ??
« Svar #8 skrivet: november 05, 2009, 19:23:21:21 »
ja då va det dax å göra vinter  :'(.

ja var inne på oxå lägga på självbärande plåtar, men kollade i jula katalogen å hittade ett toppbeslag som andväns till att göra lusthus. Det är ett beslag som har 30 grades lutning, 8st uttag för 45*70reglar.

sen köpte ja reglar på byggmax i 2,5m längder (det har dom kapat å klart) skruvade fast reglarna å la dit några stöd reglat för att va lite mer stabilitet.

köpte en press samtidigt på jula som är 5,4*7 å spände den hårt.
sen var det bara att be sambon å komma ut å hjälpa till å lägga på taket.

klart för vintern O0

tog mig ca 1.5 timmar å fixa till allt


Har fixat mitt tak nu, men efter en blåsig dag så jädrar blåste det nästan väck helt ??   Har du fäst ditt tak på nåt sätt ??

Utloggad fredda

SV: CapriBauhuas vinter ??
« Svar #9 skrivet: november 10, 2009, 12:53:08:08 »
japp, skruvade dit några band. ( spikplåtsband) vet inte riktigt va det heter men det finns på rulle med en massa hål i.
(finns på ÖB )

fäste dom i regeln å sen i själva "knutdelen" på poolen.

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag