VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: Poolprojekt  (läst 3324 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad conza

Poolprojekt
« skrivet: juni 22, 2009, 12:11:14:14 »
Tänkte gräva ner en ovan marks pool  , pga utrymmesbrist så tänkte jag mig en pool på 3m/dia och ca 1,20 djup.
Har kollat lite på poolbutiken i lunds utbud , nån som har nån efarenhet utav dom och kvaliten på deras pooler ?, enligt dom ska det inte vara några prb o gräva ner den ..

Behöver man verkligen lägga dränerings rör för en sån liten pool som man gräver ner ca 0,8 m ???

Bomba mig med info och tips, grävmaskinen kommer hem denna vecka så jag måste ha rätt mycket klart för mig ..

MVH
Conny

Poolgiganten

Utloggad ronson

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Jämjö
  • Antal inlägg: 860
  • Total likes: 6
  • Kön: Man
  • 2013: Pumpbyte o reparation av VP
    • Visa profil
    • Ronson´s poolbygge
SV: Poolprojekt
« Svar #1 skrivet: juni 22, 2009, 20:58:41:41 »
Det beror ju helt på hur djupt grundvattnet ligger hos dig o vilken jordtyp du har. Själv la jag i dränering, men kommer troligtvis aldrig att behöva använda den pga mycket väldränerande sandjord.

Men som sagt, inte många kronor det kostar att göra dränering så jag skulle rekommendera att göra det för säkerhets skull.

Berätta gärna mer hur du tänkt dig ditt underarbete.

/ronson
Storpool 7.6x4.5 från JoF, dubbla VP (4+4kW), Klor
Poolbygge : http://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=2056.0

Utloggad conza

SV: Poolprojekt
« Svar #2 skrivet: juni 23, 2009, 06:17:54:54 »
Det beror ju helt på hur djupt grundvattnet ligger hos dig o vilken jordtyp du har. Själv la jag i dränering, men kommer troligtvis aldrig att behöva använda den pga mycket väldränerande sandjord.

Men som sagt, inte många kronor det kostar att göra dränering så jag skulle rekommendera att göra det för säkerhets skull.

Berätta gärna mer hur du tänkt dig ditt underarbete.

/ronson

Tänkt gräva ett hål på ca 4m/dia , 1m djupt .. fylla ca 10cm krossgrus , sen 10cm stenmjöl väga av o padda utav bara h-lvete . Behöver man som dom rekomenderar fylla igen med mager betong ?? ..

Hur gör man med pumpar mm över vintern ??

/Conny

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan