CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Linerbyte, söker Leverantör & Montör  (läst 3910 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Leo

Linerbyte, söker Leverantör & Montör
« skrivet: april 28, 2008, 14:20:31:31 »
Vattennivån i poolen sjönk med en hastighet av 1.2 cm/dygn sedan vi tog över fastigheten i januari.

Vi mistänkte ett hål i linern. I helgen anlitade vi en dykare/poolreparatör. Efter att ha varit i ca 5 minuter kom han upp kiknande av skratt. Nej, han hade inte fått dykarsjukan. Istället sa han:
- Ni hade fel, ni har inte ett hål i poolen..... ni har jättemånga hål i poolen. På en sträcka av ca 2-3 meter längs kanten där väggen möter botten finns det inte mindre än 24 hål. Jag brydde mig inte ens om att kolla upp den övriga sträckan.
Poolen är att betrakta som Sveriges största durkslag.    Jättekul!   :(

Säljaren av fastigheten äger ansvaret och får givetvis ta kostnaden för ett linerbyte men jag vill ligga steget före.
Tydligen så är det Sol&Pool som för ca 5 år sedan byggde poolen men vad jag vet så finns de ej kvar på marknaden.

Poolen är 8-formig B:4,2m. L:6.5m. D 1.5m.

Vem kan idag leverera denna typ av liner och vilka företag i skåneregionen kan ta sig an själva arbetet?
Är det någon som har några tips?

Har någon erfarenhet av linerbyte på en Sol&Poolleveread anläggning? Rasrisk? Välgjorda erbeten? Eller?
Annan viktig information i detta samanhang, kanske främst kopplad till Sol&Pools prylar?

Tack på förhand
Leo
Nuvarande:Unipool, 8-formig, ca 4*6 m, Klor, Jordvärmepump
Tidigare: Miamipool, 8-formig, ca 4.5*7m, Baquacil, Solpaneler

Poolgiganten

Utloggad Fia

SV: Linerbyte, söker Leverantör & Montör
« Svar #1 skrivet: april 28, 2008, 21:47:27:27 »
Vilken attans otur du har!!  :o
Kolla med www.poolkungen.se, de hade ett sammarbete med Sol o pool ett tag o jag tror de säljer samma pooler.
Det finns en pool för alla trädgårdar och plånböcker, det gäller bara att hitta rätt.

Utloggad Anti Turmoil

  • hotelldirektör
  • Expert
  • *****
  • Stad/land: Linköping
  • Antal inlägg: 215
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • Vårt poolområde.
    • Visa profil
    • Hotell Linköping
SV: Linerbyte, söker Leverantör & Montör
« Svar #2 skrivet: april 29, 2008, 12:59:55:55 »
Vattennivån i poolen sjönk med en hastighet av 1.2 cm/dygn sedan vi tog över fastigheten i januari.

Vi mistänkte ett hål i linern. I helgen anlitade vi en dykare/poolreparatör. Efter att ha varit i ca 5 minuter kom han upp kiknande av skratt. Nej, han hade inte fått dykarsjukan. Istället sa han:
- Ni hade fel, ni har inte ett hål i poolen..... ni har jättemånga hål i poolen. På en sträcka av ca 2-3 meter längs kanten där väggen möter botten finns det inte mindre än 24 hål. Jag brydde mig inte ens om att kolla upp den övriga sträckan.
Poolen är att betrakta som Sveriges största durkslag.    Jättekul!   :(

Säljaren av fastigheten äger ansvaret och får givetvis ta kostnaden för ett linerbyte men jag vill ligga steget före.
Tydligen så är det Sol&Pool som för ca 5 år sedan byggde poolen men vad jag vet så finns de ej kvar på marknaden.

Poolen är 8-formig B:4,2m. L:6.5m. D 1.5m.

Vem kan idag leverera denna typ av liner och vilka företag i skåneregionen kan ta sig an själva arbetet?
Är det någon som har några tips?

Har någon erfarenhet av linerbyte på en Sol&Poolleveread anläggning? Rasrisk? Välgjorda erbeten? Eller?
Annan viktig information i detta samanhang, kanske främst kopplad till Sol&Pools prylar?

Tack på förhand
Leo

hur kan hålen uppstå på en sådan lång sträcka, tidigare ägaren måst ha konstant fyllt på poolen fram tills han sålde? Verkar konstigt att tidigare ägare inte märkte detta själv, hoppas ni kan få det som ett dolt fel och att han får ta hela kostnaden.
Det blev en pool sommaren 2011

Utloggad aromata

SV: Linerbyte, söker Leverantör & Montör
« Svar #3 skrivet: april 29, 2008, 15:58:01:01 »
Ett riktigt lågvattenmärke (om uttrycket tillåts) om förre ägaren mörkade om det här. Att sno åt sig 10.000 kr på en husaffär och med risk att bli upptäckt är riktigt dåligt.

Annars är det väl allmänt känt att en liner har begränsad livstid och måste bytas emellanåt. Jag vill tro väl om folk och undrar om det inte kan ha hänt under vintervilan?

Utloggad Housedad

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Helsingborg
  • Antal inlägg: 865
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
    • Visa profil
SV: Linerbyte, söker Leverantör & Montör
« Svar #4 skrivet: april 29, 2008, 18:06:20:20 »
Hej Leo,

Vilket elände, hoppas det löser sig. Sol & Pool fanns i Hbg om jag minns rätt, snacka t.ex med Pool Anders/Folkpool i Allerum,
någon av delarna av Aquagripp, du hittar båda delarna via den gamla web adressen http://www.poolaren.se/

/ Housedad
9 x 4,5 x 1,40 ca 60 M3 Vikingpool från AquaGripp, roman end trappa 3m mitt på långsidan. Uppvärmning med VP Gullberg & Jansson GJPACW1V-30

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag