CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Placering av Blue Connect plus  (läst 1414 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Eriaxe

  • Kunnig
  • ****
  • Antal inlägg: 89
  • Total likes: 37
  • Planerar poolbygge under hösten/våren 19/20
    • Visa profil
Placering av Blue Connect plus
« skrivet: december 27, 2019, 12:04:21:21 »
Jag har en Blue Connect plus som jag har tänkt monter in-line i teknikrummet. Enligt manualen ska den placeras efter filtret men för ev.autodosering av klor och syra. Jag har ingen minimaster i nuläget men vill planera för möjlighet att skaffa det. Frågan är då om man ska placera Blue Connect före eller efter värmepumpen? Det påverkar väl främst temperaturangivelsen - före ger ett något lägre värde än det är i poolen (kyls i ledningar och filter) och efter VP borde ge lite för högt... Vilket är närmast sanningen?
Bygge 2019-20 av Poolkungen Eco Premium 4x8 m med helgaveltrapp och blå mosaikliner. Ecolight UV-rening, Saphir 110 reningsverk, Ecoheat IXM7 värmepump, Blue Connect+. EcoClean 3000 poolrobot. Bumerang Deli klimatsmart pooltak. Kanalplast, klarglas i gavlar. Antracitgrått.
Byggtråd: https://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=15847.msg115005#msg115005

Poolgiganten

Utloggad largab

SV: Placering av Blue Connect plus
« Svar #1 skrivet: december 27, 2019, 21:17:08:08 »
Före VP är ju == pooltemp.
Efter VP är mycket varmare än pooltemp.

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag