VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: Beställa pool samt entreprenör  (läst 1864 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Joma02

Beställa pool samt entreprenör
« skrivet: augusti 11, 2013, 14:20:50:50 »
Hej!
Jag och min familj har beslutat oss för att investera i pool. jag har tagit kontakt med både en markentreprenör samt poolföretaget. Det som jag förstått när jag läst detta forumet och även gjort egen research är att det är en del att tänka på. Vi ska ha en 4*8 pool samt ett trädäck runt på hela området blir ca 150 kvd.

Jag har 2 frågor ang vad som kan vara viktigt att tänka på nu när offerten ska in.

1.Markentreprenören: vad är det som de ska göra som är viktigt att ha med på bekräftelsen?

2. Poolföretaget: de kommer att bygga och montera poolen, vad ska detta kosta? Vet ej om man separerar monteringen och själva poolköpet. Om man gör det vill vi ha 4*8 pool, sen standard av alla de andra sakerna som värmepump, poolöverdrag, trappa (hörn) dock poolrobot som städar?

Tacksam för svar både när det gäller pris och vilka delar som ska ingå.

Med vänlig hälsning,

Joakim

Poolgiganten

Utloggad JoelKil

  • Expert
  • *****
  • Stad/land: Sthlm
  • Antal inlägg: 245
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • Jobbar som poolmontör
    • Visa profil
SV: Beställa pool samt entreprenör
« Svar #1 skrivet: augusti 11, 2013, 14:39:23:23 »
Hej och kul att ni ska skaffa pool!

1. Detta beror helt på vad det är för poolmodell ni valt. Olika konstruktioner kräver olika mängd arbete och material.

2. Detta beror åter på vad det är poolmodell. Monteringen brukar så vitt jag vet aldrig ingå i poolköpet men återförsäljaren ska kunna ordna det. Antingen med egna byggare eller en fristående montör. Detta arbetet brukar faktureras efteråt och separat. Sen angående priset så kan jag bara svara på vad montagepriset blir på ett ungefär och om det är i sthlmsområdet.
4*8 med hörntrappa, värmepump och normalt överdrag skulle hamna på runt 40-50tusen. Detta inkluderar då ej elmontage.

Utloggad Joma02

SV: Beställa pool samt entreprenör
« Svar #2 skrivet: augusti 12, 2013, 07:35:08:08 »
Vi kommer förmodligen välja Folkpools classic.
4*8 med vanlig original trästomme.

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan