CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Säkringen på poolvärmepumpen slår av hela tiden  (läst 3205 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad timia77

  • 3:a året med pool
  • Kan lite mer
  • ***
  • Stad/land: Svärtinge (Norrköping)
  • Antal inlägg: 42
  • Total likes: 0
  • Kön: Kvinna
  • Ingenjör
    • Visa profil
Säkringen på poolvärmepumpen slår av hela tiden
« skrivet: augusti 11, 2013, 07:57:27:27 »
Hej

Vår värmepumpsäkring slår av hela tiden. Värmaren går i några timmar sen slår säkringen av igen. Några få ggr har värmaren larmat för lågt tryck. Hur ser jag på värmaren vilket tryck den har? Det sitter ju någon typ av mätare på sidan men jag fattar den inte riktigt. I sandfiltret ligger trycket på ca 0,8 efter en backspolning. Men de flesta gångerna slår värmaren bara av utan felkod.

Jag har en sak jag ska göra och det är att kolla om jag kan kolla lite mer i poolpumpen, den har kanske fått skräp i sig..?

Nu är det tredje året vi har pool och värmaren har fungerat utan problem i början på somrarna men börjat stänga av sig från mitten av somrarna ungefär. Till nästa sommar fungerar den igen...

Är det någon som har något bra förslag?

/Maria
« Senast ändrad: augusti 23, 2013, 15:09:18:18 av timia77 »
Poolmans Palmyra 3,7 x 7,5 m. 8,8kW värmepump. Walu poolskydd.

Poolgiganten

Utloggad TommyC

SV: Säkringen på poolvärmepumpen slår av hela tiden
« Svar #1 skrivet: augusti 11, 2013, 10:00:09:09 »
Är det värmaren som slår av sig själv eller är det säkringen i andra ändan av kabeln som löser ut?

Du bör ha fått en manual med värmepumpen. Gå igenom avsnittet med inställningar och driftsparametrar och jämför med vad pumpen visar. Är det rimliga värden eller är det någon parameter som har ändrat sig?
Platsbyggd plastpool 31 kubikmeter med inbyggd trappa och botten i tre olika nivåer. 720 W cirkulationspump. G&J 9,2 kW värmepump ställd på 31 grader. Lågt pooltak Atlanta med skjutlucka och uppfällbar gavel. Klorerar med veckoklorpuckar.

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag