VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: Pahlen poollampa läcker i genomföring kabel. Hur gör jag  (läst 818 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Ziggekatten

Upptäct att jag har läckage som gör att nivån i poolen sjunker, och när jag fyller på vatten kommer det vatten ur koppligsdosan för lampan.

Tömde ur vattnet och lossade lampan. Kabeln är torr som fnöske, lampan korroderad och byte måste ske. Sladden sitter helt löst i genomföringen. Nu är jag novis på det här, men jag vet inte hur jag skall byta glandtätning. Verkar som jag måste plocka ut hela nischen och denna sitter på utsida nisch? Ser ut som muttern bara håller hela genomföringen? Och det vet jag inte hur man gör. Pool med trästomme byggd -95



Poolgiganten

Utloggad nyburjare

SV: Pahlen poollampa läcker i genomföring kabel. Hur gör jag
« Svar #1 skrivet: maj 20, 2023, 11:08:19:19 »
Skruva ut skruvarna i den ljusa runda ramen då får du troligen ut hela lampinsatsen , dra ut kabeln bakåt , skruva loss genomföringen , ta med den till poolfirma eller byggvaruhus.

Ersätt den i omvänd ordning

Utloggad Ziggekatten

SV: Pahlen poollampa läcker i genomföring kabel. Hur gör jag
« Svar #2 skrivet: maj 20, 2023, 11:31:07:07 »
Hmm...undrar om det går utan att förstöra linern?

Utloggad nyburjare

SV: Pahlen poollampa läcker i genomföring kabel. Hur gör jag
« Svar #3 skrivet: maj 20, 2023, 12:10:20:20 »
Liner är ju nu lite onödigt större än hålet , är den gammal o spröd o följer med rammen ut , så visst då kan den ju spricka , men du har ju bara 2 val , antingen göra detta eller försöka täta genomföringen på annat sätt, typ lossa muttern o fylla hålet med silikon

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan