CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Spray/färg för att måla blekt liner på Intex pool?  (läst 1808 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Varmtibadet

Spray/färg för att måla blekt liner på Intex pool?
« skrivet: maj 16, 2022, 14:42:33:33 »
Hej

Min Intex Ultra Frame pool har efter 7-8 år tappat sitt blå mönster totalt. Den är helvit nästan runtom nu.
Finns det någon slags förg jag kan använda för att åter få en blå liner?
Jag tänker att en spray färg skulle duga med referens till själva "mönstret" men håller de mot sol och saltvatten? Finns det färger för detta ändamål?
(Byta liner är inte aktuellt)

Bilden visar hur linern ser ut som ny, allt blått är alltså vitt hos mig... :(

Poolgiganten

Utloggad Varmtibadet

SV: Spray/färg för att måla blekt liner på Intex pool?
« Svar #1 skrivet: maj 19, 2022, 16:32:59:59 »
ingen ?

Gäst 188

  • Gäst
Gäst 188
SV: Spray/färg för att måla blekt liner på Intex pool?
« Svar #2 skrivet: maj 20, 2022, 19:02:10:10 »
Hej,

Känner inte till någon färg för detta elastiska material.
Tror det inte finns?
Roger

Utloggad TommyC

SV: Spray/färg för att måla blekt liner på Intex pool?
« Svar #3 skrivet: maj 21, 2022, 13:56:53:53 »
Jag känner inte heller till någon sådan färg. Jag byter långsamt ut vår gelcoat från poolblå till vit av det enkla skälet att poolblå måste beställas och att det nästan alltid har varit krångel med det som t ex när dom levererade en vidrig mörkblå nyans. När jag var nybörjare trodde jag att pooler skulle vara blå. Sedan dök det upp några vita pooler här och jag lärde mig att vit pool också är snyggt. Vår är nu en märklig blandning av ytor som är poolblå och ytor som är vita. Det syns inte jättemycket när cirkulationspumpen jobbar. Om jag hade ditt problem så skulle jag strunta i att göra något så länge som linern är tät. Jag är både lat och sparsam/snål  ;D Huvudsaken är att vi får båda i behagligt varmt vatten.
Platsbyggd plastpool 31 kubikmeter med inbyggd trappa och botten i tre olika nivåer. 720 W cirkulationspump. G&J 9,2 kW värmepump ställd på 31 grader. Lågt pooltak Atlanta med skjutlucka och uppfällbar gavel. Klorerar med veckoklorpuckar.

Utloggad henrik79

SV: Spray/färg för att måla blekt liner på Intex pool?
« Svar #4 skrivet: maj 23, 2022, 07:42:23:23 »
"Can you paint a vinyl above ground pool?
Two paints that provide decent results on the liner of an above-ground pool are rubber paint and epoxy paint. When choosing a paint to cover the liner, look for one formulated to adhere well in moist conditions."

Snabb googling. Tror tyvärr inte att det går att få till något bra resultat på en sådan typ av material, som är både elastisk och fet. Jag hade köpt en ny liner om du fortfarande är nöjd med intex-poolen. Annars, kasta väck den och bygg en "riktig" pool. Vi har inte bestämt oss riktigt hur vi ska göra den dagen vår nedgrävda inbyggda intex-pool ger sig. Antingen lär det vara benen som rostar eller linern som går sönder. Varje år den överlever känns som en gåva :)

/H

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag