VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: Bygga container pool  (läst 2839 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Smuffybuffy

Bygga container pool
« skrivet: oktober 30, 2021, 23:35:08:08 »
Hej alla glada. Jag har en 20 fots kontainer som har ett trasigt tak och botten. Annars är den fin.  Den vill jag konvertera till en pool. Jag har kuperad tom så jag tänkte sänka ned den i en befintlig sänka och bygga trall runt den. Vad behövs för å konvertera den?  Jag tänkte i princip ställa den på plats behandla den och sedan lägga in isolering och sedan en liner inuti. Den får ha en fortsatt full höjd på 2.4 m. Kortsidan som väter ut mot fält skall ha fönster. Tanken är att hela trädäcket skall ligga flush med gräsmatta och att pool skal ligga flush med trädäck. 

Kan nån vara behjälplig i material tips som behövs.

Poolgiganten

Utloggad Rickard

  • Rickard Marklund
  • Administrator
  • Dignitär
  • *****
  • Stad/land: Piteå
  • Antal inlägg: 5541
  • Total likes: 480
  • Kön: Man
  • Grundare och ägare av forumet
    • Visa profil
    • Besök gärna vår webshop för energibesparing.
SV: Bygga container pool
« Svar #1 skrivet: oktober 31, 2021, 08:07:36:36 »
Jag gissar att du behöver klä insidan med någon form av vattenfast plywood eller liknande så du får släta väggar, ny botten också.
Glaset åt sidan har jag ingen uppfattning om, annat än att det lär bli dyrt, väldigt dyrt.
Min bild av styrkan i en container är att den bara är stark så länge den är komplett - tar du upp ett hål i en vägg som tappar du all styrka i den väggen.
Hur tänker du själv?
Driver webshopen www.energibutiken.se

Egen företagare: www.poolforum.se, www.varmepumpsforum.com, www.atvforum.se och www.energioffert.se
Pool från Svenska poolfabriken, 4 X 8 meter, Poolrening med CYA-fria Saniklar – Tempo Sticks.
Värmer med en Nibe 1255-12 kW jordvärmepump + 14.4 m2 Texsun solfångare till ca 32°C.
ORT: Piteå
Vår byggtråd: https://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=7.0

Utloggad TommyC

SV: Bygga container pool
« Svar #2 skrivet: oktober 31, 2021, 11:25:40:40 »
Jag skulle inte bygga fönster. Det komplicerar det hela väldigt mycket till liten nytta. Annars är det nog bara att göra som Rickard föreslår. Linern behöver en slät yta. Jag skulle fundera på något sätt att detektera om/när det uppstår en läcka i linern eller vid någon armatur (har själv problem med ruttnande träskivor i poolens nedre delar efter läckor). Lampa skulle jag välja någon modell som inte kräver hål utan hänger i en "arm" ovanifrån. Då återstår bara hål för inlopp och breddavlopp.
Platsbyggd plastpool 31 kubikmeter med inbyggd trappa och botten i tre olika nivåer. 720 W cirkulationspump. G&J 9,2 kW värmepump ställd på 31 grader. Lågt pooltak Atlanta med skjutlucka och uppfällbar gavel. Klorerar med veckoklorpuckar.

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan