VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: Pumphaveri, reservdel  (läst 2006 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

lunmar03

  • Gäst
lunmar03
Pumphaveri, reservdel
« skrivet: maj 19, 2021, 07:08:28:28 »
Hej
Jag har en swim-tec super-pump 12 med kvaddad impeller och täcklock (se bild), då det kommit in en sten i systemet (troligtvis ett barn som stoppat i den, under vintern…)
Jag har lyckats lossa impellern från axeln och i övrigt verkar pumpen helt okej.

Någon som vet om man kan få tag på reservdelar till pumpen eller ska man köpa någon ny?


Poolgiganten

Utloggad kobergarn

SV: Pumphaveri, reservdel
« Svar #1 skrivet: maj 23, 2021, 13:57:52:52 »
Tråkigt med haveri ! Men testa här https://div-pumpen.de/Super-Pump-Swim-tec-spare-parts

Utloggad Pool_är_trevligt

SV: Pumphaveri, reservdel
« Svar #2 skrivet: september 16, 2022, 16:23:48:48 »
Hej
Jag har en swim-tec super-pump 12 med kvaddad impeller och täcklock (se bild), då det kommit in en sten i systemet (troligtvis ett barn som stoppat i den, under vintern…)
Jag har lyckats lossa impellern från axeln och i övrigt verkar pumpen helt okej.

Någon som vet om man kan få tag på reservdelar till pumpen eller ska man köpa någon ny?



Hej jag har råkat ut för samma sak och har nu köpt en ny impeller från Tyskland. Hur tar man loss impellern från axeln för att byta den. Är den fastpressad på motoraxeln så man måste använda våld för att få loss den?

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan