VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: Val av spad + byggnation nedsänkning av Spa i trall  (läst 2778 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Pttee

Val av spad + byggnation nedsänkning av Spa i trall
« skrivet: mars 20, 2019, 14:30:48:48 »
Hej kära spavänner!

Jag står i startgropen att köpa mig ett spabad.

Just nu står det mellan fyra olika leverantörer.

One dimension @home latitude, får köpa butiks ex (aldrig fylld) för 85.000 kr. (rek pris 137.000 kr)
Sundance Peyton för 95.000 kr (bara 1 LX pump skrämmer mig lite)
Wellis Malaga för 90.000 kr (två LX pumpar)
Caldera spa Makena för 99.000 kr.

Det första jag tänkte fråga är vilken tycker ni jag ska köpa? som jag förstår det är samtliga kvalité förutom Wellis som är lite mellansegment. (men samma pumpar som Sundance  ??? :-\  <dontkn>)

Sen tänkte jag fylla på med lite projektbilder där då jag drar igång med bygget i Maj i år. där jag tänkte sänka ner spabadet i trallen som kommer vara på ish 100 kvm.


Poolgiganten

Utloggad Telekiter

SV: Val av spad + byggnation nedsänkning av Spa i trall
« Svar #1 skrivet: mars 21, 2019, 10:31:03:03 »
Hej. När det gäller LX-pumparna så bör du försöka få höra hur spabaden låter när cirkulationspumpen är igång. Så du får höra om du tycker ljudet är störande. Jag hade tidigare (2017) ett Viskan Saltö (LX-pump för cirkulation). Nu har jag istället ett Viskan Björkö, som har Gecko-pump för cirkulation. Det är en otrolig! skillnad på ljudet från pumparna. LX-pumpen var riktigt störande när man satte vid altanbordet (ca 2 m bort) medans Gecko-pumpen är näst intill ljudlös.

/Urban.

Utloggad oscar

SV: Val av spad + byggnation nedsänkning av Spa i trall
« Svar #2 skrivet: mars 29, 2019, 11:17:37:37 »
Jag hade valt Latitude av dom du listat. Har du provsuttit alla bad? vilket sitter du bäst i?
1 pump tycker jag är för lite då jag gillar att ha bra tryck i massagen. 

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan