CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Spa bad som ständigt överhettar..!  (läst 3450 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

theoak

  • Gäst
theoak
Spa bad som ständigt överhettar..!
« skrivet: april 06, 2016, 08:24:24:24 »
Tänkte kolla ifall jag kunde få lite hjälp här!

 Har ett Vita Spa Intrigue som jag fått problem med, Det har börjat överhetta 1 gång i veckan. Har sett till att vattennivån är rätt, filtrena rena och filtercykeln på det lägsta 2ggr per dag. Det konstiga är att det är nästan exakt en gång i veckan det överhettar och jag kan inte se nåt samband t.ex. efter bad eller efter klorering eller dy.l.

Någon som har tips på ytterligare felsökning eller förslag på vad som kan vara trasigt vore jag ytterst tacksam.

Poolgiganten

theoak

  • Gäst
theoak
SV: Spa bad som ständigt överhettar..!
« Svar #1 skrivet: april 12, 2016, 08:13:27:27 »
Tack för svar!
 Spabadet stänger ju ner sig vid 43 grader så jag har inte kunnat kolla ifall det verkligen kommer upp i de temperaturerna då det tyvärr alltid varit kallt när jag kollat.
Pratat med folkpool och de ska skicka tekniker men det har gått snart 8 veckor sen jag kontakta dem och de har inte dykt upp och jag vill få ordning på det nu...

Är det svårt att byta tempsensorn själv?

Smaug

  • Gäst
Smaug
SV: Spa bad som ständigt överhettar..!
« Svar #2 skrivet: april 12, 2016, 20:32:42:42 »
Kan du inte köpa en utetermometer med minne och lägga i badet? Behöver inte kosta mer än en femtiolapp. Då får du ju reda på den högsta uppmätta temperaturen.

Det är bra att veta om vattnet verkligen blir så varmt eller om styrsystemet felindikerar.

theoak

  • Gäst
theoak
SV: Spa bad som ständigt överhettar..!
« Svar #3 skrivet: april 14, 2016, 09:10:55:55 »
Har jag faktiskt inte tänkt på men det var ju en bra ide! ska se till att fixa det.

theoak

  • Gäst
theoak
SV: Spa bad som ständigt överhettar..!
« Svar #4 skrivet: april 20, 2016, 08:11:03:03 »
Lyckats få till några mätningar och vattentemperaturen är då lägre än det som visas i displayen. Alltså överhettar den inte på "riktigt". Lyckades få tag på en tekniker på folkpool och han sa att det var en cirkulationspump som var trasig. Så det blir att byta den och hoppas att det löser sig!

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag